Ga naar inhoud

Revo Uninstaller vs Windows/Software verwijderen

Kurtt

Aanbevolen berichten

Wat is eigenlijk het verschil tussen het programma Revo Uninstaller en de ingebouwde Software/verwijderen van Windows 7?

Ik weet als je bepaalde software niet verwijderd krijgt, je restanten van dat foutief verwijderde programam kunt opkuisen met onder andere Revo Uninstaller. (en ccleaner als extratje)

Maar is Revo Uninstaller ook beter als je wel via de gewone weg de software un-installt (zoals met Windows/Software verwijderen)? Revo Uninstaller gaat dan toch ook op zoek naar de uninstall.exe van een bepaald programma net zoals de ingebouwde software/programma verwijderen... van Windows 7?

Ik vroeg me dit af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat Revo niet op zoek naar de built-in uninstaller...zelfs wanneer deze het laat afweten (corrupt) kan je de software nog verwijderen met Revo...

Ik heb er nog geen 'fratsen' mee voorgehad, ondanks het feit dat er op vele sites wordt gewaarschuwd dat je toch wel zeer alert moet blijven om niet te veel te verwijderen...Revo maakt ook voor elke verwijdering zelf een herstelpunt aan.

Nadeel van de free-versie in combinatie met Windows 7 64-bit versie : hij verwijdert enkel de programma's die in 32-bitmodus zijn geïnstalleerd...in praktijk 'ziet' hij daardoor op mijn systeem een kleine 30 programma's niet.

Wanneer ik deïnstalleer via de gewone weg vindt Ccleaner inderdaad nog de nodige restanten, bij deïnstallatie met Revo heb ik dit niet / zeer zelden...

Er zitten nog wat extra tooltjes bij die ik eigenlijk niet gebruik...junkfiles opruimen gebruik ik wel al eens, die vindt regelmatig nog wat.

Nederlandstalige reviews : free versie en pro versie.

Engelstalige review van de free versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het programma eens gebruikt. Ik geloof dat de uninstaller wordt aangesproken in stap 2 en dat je ook stap 3 kunt doen, namelijk het verder laten zoeken in het register van restanten.

Dus met enkel stap 2 komt dit dan overeen met de gewone windows/software verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik bij Revo enkel de gevorderde methode...meteen de totaal-onkruidverdelger dus... ;-)

Nu, wat je vraagt zou je eigenlijk perfect kunnen testen denk ik.

Schoon je pc eerst volledig op met Ccleaner...maak dan veiligheidshalve een herstelpunt.

Download en installeer nu een willekeurig programma...verwijder het via Windows.

Daarna laat je Ccleaner lopen en kijk je wat die nog opruimt.

Installeer het programma opnieuw en verwijder het opnieuw maar nu met Revo.

Laat Ccleaner lopen...en vergelijk of die nu meer/minder/hetzelfde dient op te ruimen.

Zo kan je de verschillende deïnstallatiemethodes vergelijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.