Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had recentelijk een discussie gestart dat mijn signaal sterkte ontzettend laag is terwijl ik toch in de buurt van mijn wireless router zit. Nu heb ik er een wireless router bij gekocht maar weet niet goed of ik die er tussen kan zetten op de tweede verdieping van mijn woning, of hoe ik dat moet doen.

Is het mogelijk om een wireless router erbij te plaatsen op een andere verdieping voor beter signaal sterkte door het hele huis?

En kan iemand me daarbij helpen?? Als dit mogelijk is.

mvg dave

Geplaatst:

Kan je eens beschrijven hoe je netwerk er nu uitziet, en welke appartauur je momenteel in huis hebt ? (Merk + Type).

Ook graag je internetprovider en type abonnement ?

Geplaatst:

hallo promind

ik heb nu de zyxel wireless router en mijn provider is telfort.

ik zou eigenlijk een nieuwe aanvragen zoals we laatst hadden besproken maar een vriend van me had er 1 over en daar heb ik hem van over genomen. De vraag is dan ook of dat ik die router gewoon ertussen kan plaatsen op de tweede verdieping?

en hoe ik dat kan doen??

mvg dave

Geplaatst:
Kan je eens beschrijven hoe je netwerk er nu uitziet, en welke appartauur je momenteel in huis hebt ? (Merk + Type).

Kan je wat meer detail geven, momenteel weet ik alleen dat je een zyxel router hebt en de naam van je provider.

Geplaatst:

sorry voor de late reactie

mijn router is het type 'P-2602HW-D1A' van zyxel

en de router die ik erbij heb gehaald is de eminent 54mbps en heb gewoon een internet van telfort geen super snelle verbinding of zo

mvg dave

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp dan hangt de Zyxel op een ADSL lijn als eerste internet punt. Wegens beperkt wireless bereik wil je de eminent router bij aansluiten om beter bereik te hebben ?

Ligt er een netwerk kabel naar de tweede verdieping of kan je er een trekken (om de twee routers te verbinden) ?

Geplaatst:

dank je je begrijpt me en nee er ligt geen netwerk kabel naar de tweede verdieping dat was ook indirect mijn vraag is dat nodig of kan ik hem er tussen planten. en kan hem wel trekken als het moet.

grt dave

Geplaatst:

Met de apparatuur die je hebt heb je een bedrade verbinding nodig. Er bestaan nieuwere types waar je een draadloze extensie mee kunt maken, maar dan heb je twee nieuwe routers nodig. Reken op zo'n 200 €. En om eerlijk te zijn is een bekabelde oplossing stabieler, ik persoonlijk gebruik alleen maar draadloos als de andere opties niet haalbaar zijn.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.