Ga naar inhoud

Webcam laptop stuk ?

Jonasvdv

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ,

dit is mijn eerste bericht op dit forum en ik hoop dat jullie me meteen gerust kunnen stellen ! ( Al vrees ik ervoor ).

Sinds deze avond werkt de ingebouwde webcam van mijn laptop niet meer. Hij toont een zwart beeld met groene lijntjes (dode pixels) ? Deze laptop is pas nieuw en nog niet zwaar gevallen. ( De bovenklap klapte wel eens open en kwam tegen mijn bedsteun terecht , maar ik denk dat de webcam nadien nog functioneerde ).

35b5jyw.png

Links ziet u de groene lijntjes.

Is mijn webcam stuk ? Of is het een software-probleem ?

Mijn laptop is een Asus K93SV en ik kocht deze bij Vandenborre ?

Indien ik deze moest laten herstellen , wat zou de wachttijd zijn ? En zou me dat iets kosten ?

Bvd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het binnen een half uurtje eens testen !

Ik zal laten weten hoe het afliep !

Bvd

---------- Post toegevoegd om 19:57 ---------- Vorige post was om 19:53 ----------

Een extra vraagje !

Zo'n herstelpunt maken.

Verwijdert dat alle bestanden die je nadien hebt gedownload ? Of zijn die nog terug te halen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt geen herstelpunt, je zet een eerder (door je pc) aangemaakt herstelpunt terug...je gaat dus terug naar een tijdstip waarop de webcam nog wel werkte.

Alle persoonlijke bestanden, foto's, documenten, etc...blijven behouden.

Mocht je software hebben geïnstalleerd na de datum van het herstelpunt waarnaar je terug gaat, dan dien je deze wél opnieuw te installeren.

Voorbeeldje : je gaat terug naar een herstelpunt van deze week maandag, maar op dinsdag installeerde je Ccleaner...na het terugzetten van het herstelpunt zal je Ccleaner opnieuw moeten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparaatbeheer en klik op het driehoekje voor beeldapparaten (camera's en scanners).

Klik met rechts op de webcam en kies voor eigenschappen.

Ga naar het tabblad stuurprogramma, hier klik je op de knop bijwerken...er opent zich een nieuw venster, daar kies je voor automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zo één van die mankementen die helaas niet bijster makkelijk te behandelen zijn van op afstand...

Aangezien het toestel nog in volle garantie is lijkt het me het verstandigste om contact op te nemen met Asus Support.

Het telefoonnummer vind je hier (klik er op), hou je factuur bij de hand...er zal naar het serienummer van het toestel gevraagd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.