Ga naar inhoud

cd/dvd rom is verwisselbare schijf en kan niet lezen.

Timmy20

Aanbevolen berichten

Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een nieuwe dvd writer in mijn computer gezet en alles netjes aangesloten. Nu heb ik 1 probleem dat als ik bij mijn computer kijk mijn dvd station een verwisselbare schijf is. Ik heb er al een keer een cd rom in gedaan, maar die starte niet automatisch op. Ook heb ik hem geprobeerd te verkennen, maar dan zegt hij dat ik er een cd in moet doen.

Ik heb al geprobeerd:

-Dvd rom via apparaatbeheer op te sporen kan ik vinden en hij zegt dat hij correct werkt.

-Probleemoplosser starten die zegt dat hij correct werkt.

-Station uitschakelen en dan weer inschakelen geen resultaat.

-Station verwijderen en computer opnieuw opstarten komt het station weer terug al verwisselbare schijf.

Ik las wel op een forum dat als je cdfs.vxd bestand weg is uit windows/system dat dit ook een probleem kan zijn en als je die terug zet het probleem opgelost kan zijn.

Iemand nog een idee?:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan je het volgende eens uitvoeren :

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Deze log geeft ons een gedetailleerd overzicht van je PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is hem:

TH5366X VHX423U SCSI CdRom Device

Media Type: CD-ROM

Name: TH5366X VHX423U SCSI CdRom Device

Availability: Running/Full Power

Capabilities: Random Access, Supports Removable Media

Config Manager Error Code: Device is working properly

Config Manager User Config: FALSE

Drive: D:

Media Loaded: FALSE

SCSI Bus: 0

SCSI Logical Unit: 0

SCSI Port: 2

SCSI Target Id: 0

Status: OK

En dit is hoe ik hem gekocht heb: Sony Optiarc AD-5260S 24xDVDRW, Beige, SATA, bulk

In mijn computer was alles met IDE (zeg ik dat goed) kabels. En deze is natuurlijk met sata kabels. ik heb een omvormer gekocht en deze op het moederbord aangesloten. En daarna de kabels aangesloten. Daar kon ik niks fouts aan doen voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de eerste keer dat ik het meemaak maar het zou wel eens het probleem kunnen zijn ...

Ik denk dat je best contact opneemt met de leverancier en probeert het toestel te ruilen voor een IDE als die nog te vinden zijn. Anders kan je misschien naar een extern USB model overgaan.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan helaas de writer niet terug brengen. Dat is dus balen en zit er mee opgescheept. Hij was niet heel duur dus kan nog steeds een externe kopen dat was misschien een beter oplossing geweest.

Met de omvormer bedoel ik de 2de. De oranje. Die heb ik op mijn moederbord geklikt en de sata kabels aangesloten. Toen vond hij hem wel alleen als een verwisselbare schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.