Ga naar inhoud

Emailprogram voor oude words en grote berichten

carambole

Aanbevolen berichten

Ik moet een buurman helpen bij gebruik van emailen en uitprinten.Er mag dan een email account aangevraagd worden.WELKE EMAILPROVIDER IS SIMPEL?

Al 3 generaties zijn die bezig met metingen en schattingen.Hij is op pensioen en doet nog veel met de balpen.Daar liggen nog cd 's met oude windows op((word,exel,enz).Als ik de monitor bekijk dan staan daar wel 60 kleine pictogrammen op.Veel onnodige dubbels;toggle en nog andere zoekmachines.De kleindochter komt er dan nog op chatten.Ongelooflijk.Hij heeft een emailaccount van 5 jaar oud.Zijn wachtwoord weet hij niet.Dus mega veel spam en berichtjes staan daar.KAN MEN EEN ACCOUNT OPDOEKEN?OF MOET IK HET ORGINELE OPKUISEN EN FILTERS PLAATSEN VOOR ONGEWENST?IS NIEUW BETER ALS OUD OF IS DAT DAN UPGRADEN?

Zijn wachtwoord is ook een zoektocht

aangepast door carambole
wachtwoord weet hij niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een par overwegingen. Als zijn paswoord onvindbaar blijft heb je weinig keuze dan een andere account aan te maken. (Ik neem aan dat het paswoord in de huidige E-mail client zit). Je kan dan de berichten die je wil behouden altijd forwarden.

Als je een nieuwe account wil maken kan je dat waarschijnlijk bij zijn provider doen of je kan naar GMAIL ofzo. Die kan je ook via een Mail client uitlezen.

Het hangt wat van de provider af, sommige bieden betere mail condities dan andere.

Je zou ook kunnen overwegen om een auto-forward te zetten op zijn oude account. maar dan heb je wel het paswoord nodig.

Een account opdoeken is niet altijd simpel. Als hij door een provider wordt gehost neem ik aan dat je de vraag altijd kunt stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het verleden keer gedaan.Hopelijk heeft hij papiertje goed bewaard.Zijn volledige naam gebruikt hij als emailadres.Er is nog iemand met dezelfde voor en achternaam als hem.Hij heeft er een 1 achter gezet.Ik ga voor hem dus een gmail aanmaken.Omdat hij minder pc kent als ik maar mij toch begrijpt zal ik het wel opvolgen.PS;bij Ubuntu heb je Evolution of Thunderbird nodig om iets te verzenden.Is dat bij Windows automatisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd online via de webmail gaan om de mails te lezen en te behandelen of je kan een mail-client op de pc installeren.

Je hebt verschillende mail clients zoals outlook, windows live mail, thunderbird, incredimail en nog een boel anderen.

Als je een Gmail account gebruikt, geef ik de voorkeur aan Thunderbird.

Die is gebruiksvriendelijk en synchroniseert met de gmail account. Dit wil zeggen dat als je een mail verwijdert in thunderbird, deze mail ook verwijderd wordt in de gmail account; een mail die je leest via de webmail zal bij het openen van thunderbird ook reeds als gelezen worden weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows live hotmail gooit na 4mnd niets weg.Na2 mnd met een defecte laptop + 1 mnd ubuntu stonden de mails er nog bij mij..Bij ongewenst,deze gingen tot 1,5 jaar terug.(ca 300 stks)

Die mens zijn mailtjes zijn 4 à 5 jaar oud.Hij is geen freak die elke dag of per uur zijn mails checkt.Andere mensen bedienen de pc voor hem ,meestal.Of anders maakt hij er misbruik van(die andere mensen).

Dus waar gooit Thunderbird zijn prullenbak in leeg,een map of op het stort.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.