Ga naar inhoud

Hoe manueel instellen Dlink router Dir825

berner

Aanbevolen berichten

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In principe klinkt de beschrijving die je in de andere post geeft korrekt, maar blijkbaar hapert er toch een kleinigheid.

Kan je me vertellen welke andere apparatuur je nog hebt aangesloten (andere PC's, digitale TV, spelconsoles) indien van toepassing ?

Wat is het merk en type van de telenet modem ?

Welk abonnement heb je ?

Wat is het merk en type switch?

Wat is het type van de powerline ?

Volgorde van aansluiting ?

(dus bv Telenet modem , powerline, switch, router, ....)

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, dit is nog niet opgelost! Ik heb het andere onderwerp gesloten....
Geen probleem ... maar de omschrijving van je probleem in je andere topic leek me veel duidelijker dan je startpost hier. Maar als jij hier wil doorgaan, dan doen we dat ook ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe klinkt de beschrijving die je in de andere post geeft korrekt, maar blijkbaar hapert er toch een kleinigheid.

Kan je me vertellen welke andere apparatuur je nog hebt aangesloten (andere PC's, digitale TV, spelconsoles) indien van toepassing ?

Wat is het merk en type van de telenet modem ?

Welk abonnement heb je ?

Wat is het merk en type switch?

Wat is het type van de powerline ?

Volgorde van aansluiting ?

(dus bv Telenet modem , powerline, switch, router, ....)

1) Er is via die powerline installatie digitale tv en internet voor 1 pc ( laptop )

2) Modem = Motorola Surfboard SB5101E

3) Abonnement = Comfortnet digipack

4) Switch telent = Dlink Des 1005D , 10/100 Fast Ethernet Switch

5) Merk Topcom , Powerlan 200 85 mbps

6) Opstelling : Een juiste volgorde kan ik niet met 100 % zekerheid zeggen maar ik beschrijf wat ik zie in de garage & de living.

Garage :

1 powerline adapter verbonden met switch

1 utp kabel die binnen komt in garage (aangesloten in zo'n kastje langs de straat) , en deze is aangesloten aan de switch

1 kabel tussen de modem & switch

Living :

1 internetaansluiting

1 powerline-stekker die is aangesloten op de digicorder.

Nu heb ik deze powerline-stekker aangesloten op m'n laptop en zo zit ik op internet met een snelheid 100 mbps

Het belangrijkste is om terug draadloos internet te hebben, afgezien van of de digicorder nog wel werkt. Maar als het kan, dan zou ik graag de router dir825 aansluiten op de powerline in de living, en de digicorder aansluiten op de router.

Als dit om de één of andere reden niet kan, dan sluit ik de router wel aan op de internetaansluiting (extra) in de living.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is via die powerline installatie digitale tv en internet voor 1 pc ( laptop )

Garage :

1 powerline adapter verbonden met switch

1 utp kabel die binnen komt in garage (aangesloten in zo'n kastje langs de straat) , en deze is aangesloten aan de switch

1 kabel tussen de modem & switch

Living :

1 internetaansluiting

1 powerline-stekker die is aangesloten op de digicorder.

Nu heb ik deze powerline-stekker aangesloten op m'n laptop en zo zit ik op internet met een snelheid 100 mbps

Het belangrijkste is om terug draadloos internet te hebben, afgezien van of de digicorder nog wel werkt. Maar als het kan, dan zou ik graag de router dir825 aansluiten op de powerline in de living, en de digicorder aansluiten op de router.

Als dit om de één of andere reden niet kan, dan sluit ik de router wel aan op de internetaansluiting (extra) in de living.

De eerste vraag is of de kabel (in het blauw gemerkt) inderdaad een functionele UTP (dus geen coax) verbinding is tussen de garage en de living.

Indien ja, dan kunnen we deze gebruiken en heeft u de powerline niet nodig, of het moest om practische redenen zijn. De kabel komt op de verkeerde plaats uit in de living, bijvoorbeeld.

Technisch zijn beide alternatieven normaal mogelijk, dus als u dit ene puntje even kan ophelderen, dan kunnen we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de internetaansluiting staat nogal op een zichtbare plaats, daarom dat ik graag wil proberen om de verbinding te maken met de powerline stekker.Deze zit verborgen achter een kast.

Ik heb zowel internet via de internetaansluiting die nogal zichtbaar is in de living en via de powerline, dus er zit zeker een utp kabel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok alvast bedankt! Ik kijk er erg naar uit want ben er al heel lang mee bezig, en op den duur word je er gewoon 'zot' van dat het niet wil werken.

Want de router maakt wel verbinding maar geeft geen internet, echt wel frustrerend. ( Alleen lokaal )

Dus met de internetverbinding van telenet , powerline is niets mis mee ( denk ik ).... Enkel de router, maar ja....

Ik weet niet zo heel veel van internet, dus als je aub de handleiding hierop zou willen afstemmen. Dat zou fantastisch zijn! Nogmaals bedankt en kijk al uit naar nieuws van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.