Ga naar inhoud

Hoe manueel instellen Dlink router Dir825

berner

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Als ik de pc via de switch rechtstreeks aansluit dan heb ik internet, tegen de volle snelheid.

Wat bedoel je specifiek met ? Sluit nu de PC via de router aan en log in op de router. Is dat kabel van switch naar router (wan ) en van router (lan) naar pc ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Met deze opstelling geeft hij ENKEL beperkte verbinding weer. Internet gaat dus ook nu niet. Er brand geen lampje op de router dat deze verbonden is met de switch, en er brand ook geen lampje bij lan dat deze verbonden is met pc. Dus dat is alweer niet normaal!

Dan heb ik op netwerkverbinding geklikt, en dan zie je de verbinding die hij maakt. Hier is dat :

Pc ------ dlink-----internet. Tussen pc & dlink staat er een driehoekje met uitroepteken, en tussen dlink en internet staat er een rood kruis.

Als ik klik op dat uitroepteken geeft hij het volgende : Er is mogelijk een probleem met de DNS configuratie. De bekende host www.microsoft.com is niet gevonden via DNS. Mogelijk is de server niet actief. En dan nog....dit kan niet automatisch opgelost worden en verder......

NU is de router ENKEL aangesloten op de elektriek, en maakt die toch verbinding ! Snap er niets meer van ze.

Ik hoop dat je met deze info nog een idee hebt wat het probleem kan zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De digibox is aangesloten op powerline.

Als alle drie lampjes groen zijn betekend dat je goede verbinding hebt.

Sluit de router nergens aan en dan de stekker in de stopcontact.

Pak nu een dun naaldje.

Achteraan de router ziet je een dun gaatje en dan moet je met de naaldje daar in prikken tot de lampjes beginnen te flikkeren.

Wacht tot het klaar is.

Prik opnieuw met de naaldje.

Wacht tot het klaar is.

Haal UTP-kabel van digibox eruit en steek het in de router op de apart poort.

Haal de stekker van de router uit de stopcontact en wacht even en dan de stekker weer in de stopcontact.

Als alles lukt dan hebt je meteen internet doch niet beveiligd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verbindinding die je ziet is "lokaal", dus alleen met de router. Tot daar is dat normaal.

De DNS fout is ook logisch, DNS zit op het internet en kan dus niet bereikt worden.

Wat de lichtjes op de router betreft dat is inderdaad niet normaal. Maar ik vrees dat we een beetje de draad kwijtraken, er worden teveel dingen in één keer veranderd, en dan raak je het spoor bijster.

Ik zou voorstellen om de hele lijn eens af te lopen:

1. Zet op de PC de wireless interface even af (dat voorkomt verwarring van connecties zonder kabel etc).

2. Zet de PC en de router af.

3. In de garage - zet de switch af.

4. In de garage - zet de modem af.

Wacht even en doe dan het hele bovenstaande in omgekeerde volgorde. Wacht steeds totdat de toestellen in kwestie volledig zijn opgestart vooraleer je de volgende aanzet (dat kan in sommige gevallen tot enkele minuten duren).

Voor de goede orde : Kabel van de internetverbinding naar de router WAN (check het lichtje).

Kabel van een LAN poort naar de PC

Aangaande de lichtjes, je hebt eigenlijk twee indicators. Eén geeft de fysieke verbinding met de andere kant aan (gewoonlijk groen), het tweede flikkert als er data over de verdinding gaat (gewoonlijk oranje). Op sommige interfaces is het één lampje dat van kleur veranderd.

Hou in gedachten, "de volhouder wint" xD

Succes

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets anders : ik probeer het eenvoudigste, namelijk ALLEEN de router te verbinden met pc via lan-poort. Maar zelfs hiervan geeft de router niets weer! Nu begrijp ik het echt niet meer ze, heb veel zin om de router kapot te kloppen! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

Dus als dit echt niet wil lukken, ligt het dan nu aan m'n pc of is de router gewoon kapot ?

Vergeef me dat ik eerst probeer om deze stap te doen, en als dit niet lukt....tja, heeft de router het dan niet begeven ? Of is dit te simpel ?

Ik ga nog eens een poging doen. Pc herstarten en router resetten, en router verbinden (lan) met pc en dan zou er toch een lichtje moeten branden van de lan poort ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad ...

Het lijkt er steeds meer op dat de router een probleem heeft, je hebt niet geantwoord op de vraag of hij ooit gewerkt heeft ?

Is hij nieuw, dan kan je hem best omruilen onder garantie (voor je hem stukslaatxD).

Wat je ook nog kan proberen is hem terug naar fabrieksinstellingen zetten (zie handleiding).

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net eens gebeld naar de klantendienst van dlink, en die zei direct dat de router kapot is. Aangezien hij geen verbinding maakt tussen lan poort en pc! Tja, daar zit ik nu mee........grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Heb gebeld naar krefel en ik mag hem komen omruilen, gelukkig maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu hebben ze geen router meer in stock & zaterdag hadden ze er 3 ??????? Ook wel toeval dat die net allemaal verkocht zijn ?

Ach, ik krijg een waardebon en mag daar overal mee gaan winkelen in elke krefel. Dus ik ga nu eens bellen naar andere krefelwinkels in de buurt of zij een router in stock hebben, want ik wil het vandaag nog in orde!!!!!!!!!

En om op je vraag te antwoorden, de router heeft wel degelijk gewerkt....een halfuur en dan plots gedaan! Nu twijfel ik om nog zo'n router te nemen, of niet direct een andere. Want stel dat die het weer begeeft ! Mag er niet aan denken. Pfffff....wat een gedoe jongens.

@Promind, allesinds van harte bedankt voor de hulp! En ik hou je op de hoogte als ik een nieuwe heb. Ik ga denk ik toch een zelfde router nemen.....moet toch gaan hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben er nog 6 in een winkel op 15 km van hier, dus ik ga der vanamiddag om gaan! Maar wat een gedoe, ik moet eerst de router gaan afgeven in de winkel waar ik hem heb gekocht. Daar krijg ik nen bon, en dan moet ik naar een andere krefel. Waarom zo'n gedoe hé! Het blijft toch binnen het bedrijf, tja....logica is soms ver te zoeken!

---------- Post toegevoegd om 13:07 ---------- Vorige post was om 12:56 ----------

Heb net gebeld met hoofdkantoor, en er is niets aan te doen. Ik moet eerst naar de winkel waar ik het aangekocht heb, en dan naar een andere winkel voor een nieuwe. Heb het gezegd dat het een ingewikkeld systeem is, en ja...ze gaf me gelijk!

Het alternatief is om te wachten tot vrijdag, dan hebben ze er nieuwe in de winkel van aankoop. Tja, zolang nog wachten! Nope...dat zie ik niet zitten.

Ik hoop uit de grond van m'n hart dat de router straks wel werkt hé.....anders, ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.