Ga naar inhoud

Unieke code PC

laurens190

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumers,

Ik heb een huge probleem. Bij iedere computer hoort er een unieke code (elke computer is ook via die code ingesschreven neem ik aan). Deze code kleeft meestal bovenaan of achteraan de computer'bak' zelf.

Wel, mijn probleem is nu dat mijn kinderen deze sticker hebben afgetrokken waar die code opstond, en nu heb ik die code nodig. Ik meen me te herinneren dat je die code kan verkrijgen als je één van de je opstart-CD-roms terug in de computer steekt.. Is dat waar? Ik heb al mijn cd-roms eens gezocht (ik heb een windows XP) en vond deze 4 prachtige schijfjes:

* HP Compaq Business Desktop - Documentation CD

* HP Operating System CD (Microsoft Windows XP Pro SP2) => dit is een cd-rom om te installeren denk ik

* Hp Restore Plus!

* HP Flat panel monitor software (deze zal het wel niet zijn, deze is voor het scherm denk ik..)

Zou er mij iemand kunnen helpen met dit probleem? Of is er een andere manier om aan die code te geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Als je nu klikt op Operating System dan kun je daar je persoonlijke sleutel terug vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.