Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Windows XP Service Pack3 PC. (Engels Talig) In een ver verleden is er eens een dual boot met W7 geweest. W7 is er inmiddels af. Ik wil graag XP opnieuw installeren, omdat er veel rommel op zit. Als ik onder XP de (legale) CD er in zet, krijg ik de volgende boodschap "Setup cannot continue because the version of Windows on your computer is newer than the version on the CD." Als ik de PC opstart van de CD, komt hij niet verder dan de boodschap "Windows Setup" en blijft dan in tot in de eeuwigheid hangen. Iemand vertelde me dat er waarschijnlijk een Primaire W7 partitie op staat en dat XP deze als zodanig ziet. Mijn PC heeft twee harde schijven:-

1.Schijf 1 C= Primaire partitie D, E , en F zijn Logical Partities.

2 Schijf 2 G= Primaire partitie. Staat niets op.

Met het gratis tool "Partition Wizard 6" heb ik C en G verwijderd. En daarna C opnieuw geinstalleerd en geformatterd (NTFS) met de gedachte dat de XP CD dit niet meer zal herkennen. Dit werkte niet, PC blijft hangen op Windows Setup. Alles terug gezet met de back-up. Daarna van Schijf 1 een grote primaire partitie gemaakt "C"

en nogmaals proberen met hetzelfde resultaat- Windows Setup en dan hangt hij weer.

HELP Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?, Behalve een nieuwe schijf of PC kopen.

Geplaatst:

Ik heb het gelezen, helaas kom ik geen eens zover. Boot sequence is OK, starten van de CD.<br>Boodschap 1 :" Setup is inspecting your computers hardware "<br>Daarna het bekende blauwe scherm met "Windows Setup" Nu blijft hij hangen en krijg ik niet het vervolgscherm met Welkom etc.<br>Ik heb twee legale XP versies, allebei Engelstalig met allebei een eigen product code. De CD waar we het nu over hebben kan ik moeiteloos op een andere PC installeren. De tweede CD op deze PC geeft hetzelde resultaat als de eerste - blijft hangen.<br>Ik heb de alle partities op schijf 1 en 2 op fouten gecontroleerd (chkdsk) en niets gevonden.<br><br>Ik heb Schijf twee in de BIOS Uitgezet, maakt geen verschil, staat nu weer aan.<br><br>Gelukkig heb ik een volledige backup, zodat ik altijd weer terug kan.<br>Ik denk nu aan KillDisk, maar daar ben ik toch wat huiverig voor, voor hetzelfde geld kan ik de backup niet meer terug zetten.<br>Overigens heb ik XP zeer vaak op PC's geinstalleerd, en kan ik het haast blindelings doen (Altijd van de CD met het booten) Dit probleem ken ik niet, je denkt bijna dat het aan de schijf ligt, of dat er een Virus is . Ik heb alles met de Norton virus scanner gechecked, met Search and Destroy op malware gechecked, voor Rootkits gezoch, Trojans etc. Kan niets vinden.<br>Enig idee? Is KillDisk een optie?<br>

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.