Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zowel Malwarebytes als Combofix, geven geen overtuigende aanduidingen van malware. Kan je eens via Start -> Uitvoeren -> tik in msconfig -> kom je uit bij "hulpprogramma voor systeem" en daar het tabblad "opstarten" kiezen. Kijk eens of daar een verwijzing staat naar die wuaudt.exe ? Zo ja , mag je het opstarten daar uitschakelen.

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

post-338-1417704553,7053_thumb.jpg

staat er volgens mij niet tussen, en wuaudt.exe staat nog steeds tussen m'n processen, die vreet soms 140 mb geheugen!bij m

Bij een zoekopdracht naar wuaudt krijg ik één vermelding tot nu toe zijnde:

D:\Documents and Settings\Dirk\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\lxxtzt1j.default

aangepast door dirk
Geplaatst:

Die wuaudt.exe zit dus in de aangeduide map van Mozilla ? Ga eens naar die map en geef het bestand eens (tijdelijk) een andere nam : wuaudt.old ... en kijk dan eens wat er gebeurt ?

Geplaatst:
ik zie daar niets tussen staan precies?

[ATTACH=CONFIG]13336[/ATTACH]

Screenshot is niet echt leesbaar ... maar dan is het wel vreemd dat je daar de aanduiding van het bestand krijgt én het er niet is. Is de optie van "verborgen mappen en bestanden weergeven" wel ingeschakeld bij de weergave van alle bestanden ?

Nee, vind er niets in terug, wel dingen van Ask.com en chrome, ook niet al te beste dingen lijkt me. Zal nog eens een zoekopdracht doen

edit: Uitgebreide zoeking gedaan en nu vindt ie niks meer??!! Blijkbaar is er enkel iets in hogervernoemde plaats te vinden als de wuaudt.exe zich ook werkelijk tussen de processen zit... Doet me nog meer vermoeden dat het rommel is...

aangepast door dirk
Geplaatst:

Heb je verborgen bestanden en mappen zichtbaar gemaakt ?

Open de Windows verkenner (Via Deze computer of Windows-toets + E)

Ga naar Extra --> Map opties --> tabblad Weergave

Scrol in het venster naar Verborgen bestanden en mappen

Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven

Klik op Toepassen --> OK

Geplaatst:

Ja Asus, dat heb ik gedaan en er stond nergens wuaudt.exe tussen...

Ondertussen heb ik nog steeds hetzelfde probleem (zie screenshot processen)

post-338-1417704554,418_thumb.jpg

wuaudt.exe is volgens mij de auto updater van Windows. Heb je Windows update op automatisch staan?

Daar heb je gelijk in, als het in de juiste windows map staat, maar betekent dit dan dat die constant moet draaien?

edit: automatische updates zijn nu uitgeschakeld. Stond ingesteld als kennisgeving vd updates maar niet downloaden, noch installeren dus dat is het volgens mij niet. Komt er nog bij dat ik ze nu volledig uitgeschakeld heb, maar waudt nog steeds in m'n processen staat (+/- 7500kb)

aangepast door dirk
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.