Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik de PC wou afsluiten kreeg ik de melding dat er 26 updates gedownload waren die zouden geïnstalleerd worden alvorens af te sluiten. Aan update 17 is de pc vastgelopen dus ik ga eerst zien dat alle updates erop staan. Ik weet echter zeker dat toen de pc nog niet op zolder sond en toen hij dagelijks opstond en up to date was, dat die wuauclt.exe ook al een pretbederver was.

Ik hou je op de hoogte en al bedankt voor de tips!

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

post-338-1417704558,557_thumb.jpg

Nadien de PC herstart. Het proces wuauclt.exe kwam weer tevoorschijn maar was er een 5-tal minuten aan een constante 9.288 kb. Tot nu toe is het proces nog steeds weg.

Geplaatst: (aangepast)

Toen ik de pc vanmorgen afsloot heeft hij nog een update geïnstalleerd. Nu de Pc nog eens opgestart. Wuauclt.exe verschijnt na enkele seconden om dan gedurende een dikke 5 minuten tussen de 45.000 en 150.000 kb te vragen. Nu staat ie er weer een tijdje constant tussen aan 5.808 kb. Is dit nu normaal of niet?

Edit: Na +/- 12 minuten verdwijnt het proces wuauclt.exe

aangepast door dirk
Geplaatst:

wuauclt.exe word iedere keer als je de pc opstart gestart, ook als je Automatische updates uitschakelt.

Als er updates voorhanden zijn gaat hier het geheugengebruik naar max. 22740 kb, als men pc geupdate is en er geen verdere updates voorhanden zijn schommelt het geheugen gebruik zo om en bij de 6000 kb en verdwijnt wuauclt.exe na zo'n 5-tal minuten.

Het hoge geheugen gebruik bij jou is niet normaal.

Verleden jaar rond deze tijd zijn er wel problemen geweest met wuauclt.exe na een update van Windows, als ik het me goed herinner ging het toen om een geheugenlek of iets in die trend.

Zal eens kijken of ik dat artikel bij Microsoft nog kan terug vinden.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb net gedaan wat je vroeg. Bij het uitschakelen heeft hij nog één update geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de pc terug opgestart en betreffende het verloop van de WUAUCLT.EXE in combinatie met één bepaalde SVCHOST.EXE heb ik de waarden in onderstaande grafiek gegoten. Hij slorpt zoals je kan zien +/- de eerste 10 minuten nog steeds een heel grote hap uit m'n geheugen waardoor m'n pc trager loopt als een bejaarde schildpad met artritis.

post-338-1417704571,4581_thumb.jpg

Na uitgezet te hebben en na een tijdje terug aan te zetten:

post-338-1417704571,4915_thumb.jpg

Dit lijkt me al veel rustiger, miss de wuauclt.exe waarden nog net iets te hoog?

aangepast door dirk
Pc uitgezet en nadien terug aangezet
Geplaatst:

Het geheugen gebruik wat er nu te zien is heeft toch wel normale waarden dan eerst.

Ik zou even afwachten en in de gaten houden of het zo blijft.

Kijk het even af en laat maar even weten of het zo blijft of dat het weer meer geheugen begint te gebruiken. ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.