Ga naar inhoud

Opkuis pc

ricardo425

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden,

Hier ben ik nogmaals om van jullie hulp te profiteren. Namelijk, de notebook Acer aspire one staat op het punt verkocht te worden. Maar weet niet goed wat er mag verwijderd worden uit configartatie. Ik heb geprobeert om hier een printscreen te zetten van de volledige inhoud maar kreeg deze niet op het gewenste scherm.

Graag had ik julli hulp om deze tot een goed einde te brengen en deze zo te zetten klaar voor verkoop waar geen gegevens of onnodige programmas blijven staan.

PS: Er staat wel windows 7 starter op.

Dank bij voorbaat zodat er toch niet verwijdered word wat niet mag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die windows 7 starter heb je die zelf aangekocht of stond deze origineel op je laptop?

Wat je zo i zo al mag verwijderen is alles wat persoonlijk is zoals muziek-film-foto's-documenten,als je daar een backup van hebt uiteraard.

Als de windows versie persoonlijk is dan zou ik ook die verwijderen of je moest de licentie erbij verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien deze er dus op stond vermoed ik dat de laptop is voorzien van een recovery partitie,ik zou deze dus terug zetten naar fabrieksinstelling alvorens deze te verkopen.

Zo ben je gerust dat er niets persoonlijks meer achter blijft.

Hoe je dit uitvoert vraag ik even aan een collega die meer thuis is in laptop's.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het opstarten van de laptop hou je de ALT-toets ingedrukt en 'tokkel' je tegelijkertijd op de F10-toets...de eRecovery wordt nu geladen...eens dit gebeurd is kies je voor terugzetten naar fabrieksinstellingen of Restore to Factory Default Settings...

Soms wordt er hiervoor een beveiligingscode gevraagd, indien dit gevraagd wordt geef je 000000 in.

Wanneer de recovery is voltooid wordt dit gemeld en dien je op ok te klikken om opnieuw op te starten.

Vanaf nu staat je laptop terug zoals je hem kocht.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee, maar dat kan je mijns inziens beter uitvoeren na de recovery...als je op dat moment de lege schijfruimte overschrijft zit je 100% safe.

Is het niet zo dat na het terug zetten naar fabrieksinstellingen al je persoonlijke bestanden en achteraf geïnstalleerde software verdwenen zijn en daardoor niet meer meermaals te overschrijven is zodat een eventuele koper ze kan terug vinden.

Inderdaad je kan de lege ruimte overschrijven, maar kan het ook zijn dat nieuwe installatie- bestanden over de persoonlijke bestanden heen geschreven worden en die kan je dan niet meer deskundig verwijderen maar wel nog terug vinden met bepaalde software.

Het beste zou zijn dat de systeempartitie meermaals zou overschreven worden zodat niets meer terug te vinden is maar je moet dan goed opletten dat de recovery- partitie niet mee verwijderd wordt.

En dan je PC (laptop) terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste zou zijn dat de systeempartitie meermaals zou overschreven worden zodat niets meer terug te vinden is maar je moet dan goed opletten dat de recovery- partitie niet mee verwijderd wordt.

En dan je PC (laptop) terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat word hiermee bedoeld en hoe doe ik deze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.