Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat ik zoek is een programma dat Windows start (vanuit standby), een programma start, dit na een bepaalde (zelf in te stellen tijd) weer afsluit en Windows weer in standby zet.

Wie kan me aan de naam van een goed, simpel , (liefst) freeware programma helpen.

Er zijn een heleboel shutdown programma's maar die gaan er vanuit dat de pc alleen afgesloten moet worden.

En Windows Task Scheduler kun je wel laten starten maar die sluit weer niet af. Ik heb dus wel zelf al gezocht maar HET programma ben ik (nog) niet tegengekomen.

Geplaatst:

Aangezien ik Telenet als provider heb, en die in principe wel een vrij gebruik toestaan, wil ik het downloaden van grote bestanden toch het liefst 's nachts door SpotNet laten uitvoeren. Probleem is dat SpotNet geen scheduler heeft. Dat heb ik geprobeerd op te vangen door de link te downloaden en dan vervolgens in AltBinz te laten doen, dat programma heeft nl wel een scheduler maar ik heb nu al een paar keer beschadigde bestanden gedownload (ondanks payserver). Zoals ik het nu doe, via Windows Taakplanner werkt wel, ik kan nl de downloads in SpotNet "voorbereiden", de Taakplanner op een bepaald tijdstip laten starten en dat gaat op zich goed. Maar dan blijft de pc de rest van de nacht aan staan, geen ramp naruurlijk maar ik bedacht dat het hierboven proces toch geautomatiseerd zou moeten kunnen. Daarom mijn vraag zoals in de eerste post. Een simpel programmaatje dat iets start, doet wat het moet doen en de pc weer in standby zet.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Zoals ik het nu een tijdje doe is in Windows taakplanner de downloads in SpotNet klaarzetten, om bv 01:00 uur laten starten en met het (freeware) programma Shutdown Scheduler om (bv) 03:00 de pc in StandBy laten zetten, zodat de pc niet de hele nacht verder aan hoeft te blijven staan.

Op zich werkt deze oplossing, ik kan me echter niet voorstellen dat er niet 1 programma is die deze twee stappen kan combineren en waarbij ik dus de pc om bv 23:00 uur uitzet en een programma om 01:00 uur de download start en om 03:00 de pc in standby zet.

Dus, als er toch iemand is die software weet of beter, gebruikt die doet wat ik wil, laat het me aub weten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.