Ga naar inhoud

Kan geen draadloze netwerken vinden

HPPAV

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

mijn hp pavillion laptop met windows vista 32-bits kan sinds 2 dagen geen enkel draadloos netwerk meer detecteren. Toen de pc aan stond kreeg ik bij het openen van een internet pagina opeen de meldind dat de pagina niet kon weergegeven was (geen verbinding meer dus). Toen ik ging kijken of er draadloze verbindingen waren, dan kon ik ons eigen thuisnetwerk vinden alsook andere. Ook al maakte ik verbinding (wat ging), ik kon geen enkele pagina meer openen. Ik heb toen maar het recentste stuurprogramma gedownload en geïnstalleerd echter dat hielp ook niet. Integendeel, na een herstart kon ik geen enkel netwerk meer vinden, ook al zat ik bijv. op slechts 1 meter van de modem. Na het terug selecteren van het vorige stuurprogramma, identiek.

Ik kan wel perfect verbinding maken via een UTP-kabel met ons eigen netwerk.

Ook heb ik dual-boot. Wanneer ik opstart met Windows 7 Ultimate (64-bits) vind ik meteen alle beschikbare verbindingen en kan ik zonder problemen surfen.

Mijn netwerkkaart is dus duidelijk niet kapot. Ik maak nu op beide versies van Windows gebruik van exact hetzelfde stuurprogramma voor m'n netwerkadapter. Bij vista (dewelke ik dagelijks en beroepsmatig gebruik van maak) werkt het dus niet (meer).

Wanneer ik netwerkcontrole uitvoer krijg ik de volgende foutmeldingen:

De netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbinding' is niet juist geconfigureerd voor gebruik van het IP-protocol

* Er zijn problemen met het stuurprogramma of de hardware van netwerkadapter 'Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection'.

* Controleer of de IP-bindingen juist zijn. Controleer of 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) en 'Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6) zijn geselecteerd in de configuratie van netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbinding'.

Ik heb de IP-bindingen gecontroleerd, die staan allemaal aangevinkt.

Bij apparaatbeheer staat bij m'n netwerkadapter ook de melding dat het apparaat correct werkt.

Mijn laptop maakt geen gebruik van een toetsencombinatie (fn+?) om het draadloze signaal in of uit te schakelen maar via een schuifknop aan de voorkant van de laptop. Deze staat uiteraard aan (blauw).

Ik ben absoluut geen leek op het gebied van computers maar hier geraak ik niet uit. Ik vermoed dat er een of andere vereiste service niet opgestart wordt bij het opstarten van windows. Formatteren is geen optie.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Alle hulp is welkom. :)

Prettig weekend allen.

Bvd,

Nico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open internet explorer

Ga naar internet-optie en dan geavanceerd

Onderaan op Opnieuw instellen.

Misschien is de update van uw firewall niet goed gelukt.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op apdaterinstelling wijzigen.

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Ik ga vanuit dat uw router als ip adres 192.168.1.1 is anders dient je onderstaande aan te passen.

IP = 192.168.1.10

subnetmasker wordt door Windows ingevuld

standaard gateaway = 192.168.1.1

Open de browser en typ 192.168.1.1

Kan je in uw router komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ stegisoft: bedankt voor je reactie. Ik kan echter niet in m'n router geraken.

@ promind: bedankt voor je reactie. De WZC service komt niet in de lijst voor maar ik neem aan dat het hier over de service "Wired AutoConfig" gaat. Deze staat juist ingesteld. De service is gestart en dat gaat automatisch ipv manueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf in m'n vorige post verkeerdelijk aan dat de "wired autoconfig" actief was. Ik bedoelde uiteraard de "WLAN AutoConfig" dewelke dus ook actief is.

WZC is toch "Wireless Zero Configuration"?

WZC = "WLAN AutoConfig" = "Wireless AutoConfig" Dit was al opgestart (automatisch) dus dit is het probleem helaas niet.

Ik denk dat ik me best een Micro USB wifi dongle aanschaf en de huidige netwerkkaart laat zoals het is. (en hoop dat het dan zal werken)

Ik heb deze laptop beroepsmatig dagelijks nodig en ipv aan mijn bureau te kunnen zitten moet ik nu in de garage zitten omdat daar de kabel binnenkomt. Een kabel door het huis trekken is ook geen optie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Service is up and running (via command prompt) (was het al) maar kan geen enkel netwerk vinden.

De kans bestaat inderdaad dat de dongle ook niet zal werken maar het is het proberen waard.

Windows repair is misschien ook nog een optie. Het vreemde is gewoon dat de netwerkkaart terwijl ze in gebruik was van het ene op het andere moment niet meer werkte zonder wijziging/toevoeging van andere software en/of hardware.

Ik heb zonet nog even opgestart met Windows 7, de instellingen van de werkende netwerkkaart daar opgeschreven en vergeleken met die in Windows vista. Alles is identiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als m'n onboard wireless stuk is, dan zou hij toch op dezelfde pc maar met een andere windows installatie ook niet werken?

Ik kàn ze gebruiken, netwerken worden wel degelijk gevonden... alleen als ik heropstart met windows 7. Van zodra ik zoals nu gebruik maak van m'n windows vista (dewelke ik altijd gebruik) werkt het niet meer.

Ik zal eens rondvragen of een kennis/vriend zo'n dongle heeft en het idd eens uittesten vooraleer over te gaan tot aankoop.

Bedankt voor al je moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.