Ga naar inhoud

Kan geen draadloze netwerken vinden

HPPAV

Aanbevolen berichten

Ah, ik dacht dat het om twee verschillende PC's ging sorry ...

Er zou een probleem kunnen zijn met Win 7 en de onboard adapter.

Kan je het volgende eens doen ?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel wat andere aandachtspunten vrees ik :

Operating System

MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP1

Het huidige service pack voor Vista is SP2, dus u zou uw operating systeem dringend moeten updaten.

CPU

Intel Mobile Core 2 Duo T7300 @ 2.00GHz:

72 °C

Merom 65nm Technology

Motherboard

Quanta 30D2 (U2E1):

71 °C

128MB GeForce 8400M GS (HP):

63 °C

Hard Drives

156GB Western Digital WDC WD1600BEVS-60RST0 (SATA):

59 °C

De temperaturen in uw laptop zijn gevaarlijk hoog, waarschijnlijk verooraakt door stof in het toestel.

Optical Drives

HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20L ATA Device

DH3451Z ZLD820F SCSI CdRom Device

Er staan 5 DVD's gedefinieerd in uw apparaat beheer.

Windows Security Center

User Account Control (UAC):

Disabled

Antivirus:

Disabled

Windows Update

AutoUpdate:

Notify prior to download

Windows Defender

Windows Defender:

Disabled

Al uw beveiligingen staan disabled (mss tijdelijk met dit probleem ?).

Firewall: Enabled

Company Name:

Check Point, LTD.

Display Name:

ZoneAlarm Firewall

Product Version:

8.0.065.000

Maar de firewall staat aan, die zou ik eventueel om te testen even uitschakelen.

Intel® ICH8 Family PCI Express Root Port 1 - 283F

Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

De wireless adapter wordt wel gedetecteert en er is een driver geladen, dus u zou hem moeten zien in apparaat beheer.

Partition 0

Partition ID:

Disk #0, Partition #0

Disk Letter:

C:

File System:

NTFS

Volume Serial Number:

749D02A0

Size:

100GB

Used Space:

95GB (95%)

Free Space:

5.39GB (5%)

Partition 1

Partition ID:

Disk #0, Partition #1

Disk Letter:

S:

File System:

NTFS

Volume Serial Number:

7770BC10

Size:

42GB

Used Space:

40GB (96%)

Free Space:

1.85GB (4%)

Partition 2

Partition ID:

Disk #0, Partition #2

Disk Letter:

D:

File System:

NTFS

Volume Serial Number:

8874071C

Size:

7.18GB

Used Space:

6.04GB (85%)

Free Space:

1.15GB (15%)

Uw harde schijf zit propvol.

Ik zou u aanraden om eerste de bovenstaande punten op te lossen vooraleer het wireless probleem aan te pakken. Als het niet mogelijk of de moeite waard is de laptop eerst terug in redelijke conditie te brengen, dan maakt u onnodige kosten, want in deze toestand houdt hij het niet lang meer vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het huidige service pack voor Vista is SP2, dus u zou uw operating systeem dringend moeten updaten.

Inmiddels gedaan.

De temperaturen in uw laptop zijn gevaarlijk hoog, waarschijnlijk verooraakt door stof in het toestel.

Mijn laptop staat meestal ingesteld op 'hoge prestaties' ipv 'energiebesparing' of 'gebalanceerd'. Bij de test stond ze op hoge prestaties, vandaar ook de hogere temperatuur. Bij energiebesparing heb ik dit probleem niet.

Er staan 5 DVD's gedefinieerd in uw apparaat beheer.

Kan perfect en is niet relevant. Ik maak gebruik van virtuele schijfstations waardoor ik niet telkens een dvd/cd moet zoeken en insteken. Deze staan op de HD. Zie: Home page :: DAEMON-Tools.cc

Al uw beveiligingen staan disabled (mss tijdelijk met dit probleem ?).

Maar de firewall staat aan, die zou ik eventueel om te testen even uitschakelen.

AVG Pro antivirus is werkende en up to date.

Dat MS dit niet weergeeft kan ik niets aan doen. :) Ik ben geen fan van de ingebouwde beveiligingen van MS. Bovendien zijn er alleen maar conflicten wanneer meerdere actief zijn.

Firewall even uitgezet om te testen maar het probleem blijft.

De wireless adapter wordt wel gedetecteert en er is een driver geladen, dus u zou hem moeten zien in apparaat beheer.

Uiteraard wordt deze weergegeven. Dat meldde ik al in mijn beginpost. Er staat bij apparaatbeheer aangegeven dat de hardware 'correct werkt'.

Uw harde schijf zit propvol.

Plaats gemaakt.

Ik zou u aanraden om eerste de bovenstaande punten op te lossen vooraleer het wireless probleem aan te pakken. Als het niet mogelijk of de moeite waard is de laptop eerst terug in redelijke conditie te brengen, dan maakt u onnodige kosten, want in deze toestand houdt hij het niet lang meer vrees ik.

Bovenstaande puntjes zijn helaas niet relevant voor het probleem dus dwalen we af. Al deze aangehaalde 'problemen' zijn dus ook van toepassing wanneer ik DEZELFDE laptop gebruik maar dan met m'n Windows 7 partitie. Daar doet de netwerkadapter dus WEL z'n werk. Ik kan dan wel alle netwerken detecteren én er verbinding mee maken om te surfen.

Het probleem kan dus haast niet anders zitten in een of andere service die opeens niet meer naar behoren werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je Vista SP2 hebt kan je nog eens een hijack logje posten ?

Kan je hetzelfde doen maar dan onder Win 7 ?

Vraagje, ben je van plan om zowel Vista als W7 te behouden, of wil je uiteindelijk overstappen op W7 ?

Moest je het nog niet hebben hierbij procedure voor Hijack :

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.