Ga naar inhoud

Installatie Windows 7 : 0x80070570 error

Gast Blaugrana

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb gisteren een systeem samengesteld met de volgende onderdelen

Moederbord: ASUS P8P67 EVO

Processor: Intel i7 2600 (standaardkoeler)

Geheugen: 4*4 GB G.Skill Ripjaws 1600Mhz

Grafische kaart: HD 6970 2GB

Harde Schijf: 1TB Western Digital Caviar Black

DVDROM speler: Samsung Lightscribe

Wanneer ik de installatie van Windows 7 Professional 32bit wil starten loopt ie rond 7% van het uitpakken van bestanden vast en krijg ik deze melding:

Kan benodigde bestanden niet installeren. Het bestand is mogelijk beschadigd of dit ontbreken. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x80070570

Ik heb al de windows 7 op een Dvd gebrand (legaal gedownload via zo'n partnership) en ook een bootable USB gemaakt. De download zou goed moeten zijn want op mijn huidige pc was het me gelukt.

Ik heb 3 geheugenlatjes eruit gehaald zodat ik nog 4GB over had.

Ik heb de grafische kaart vervangen door een oude Nvidia 8600GTS

Ik heb de harde schijf vervangen door een andere (wel precies hetzelfde merk en type)

Na wat zoekwerk kwam ik ook de tip tegen om een 'CHKDSK /F /R' te doen, die kon alleen uitgevoerd worden in read-only mode waardoor dit ook niet veel nut had.

Ik wou ook een clean all proberen maar deze was niet gelukt door een UDS fout.

Helaas weet ik nu niet meer wat ik nog kan proberen om dit op te lossen waardoor ik deze vraag aan jullie stel.

Heeft iemand een idee (of ervaring met error) wat een mogelijke oplossing zou zijn?

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de installatie op deze wijze (klik erop) uitgevoerd?

je dvd-rom is die nieuw?

Is die harde schijf nog volledig leeg?

Ja op die manier, de harde schijf was compleet nieuw. Ondertussen wel al 10 keer of meer opnieuw geformatteerd voor elke installatiepoging. Na een mislukte poging kwam er ook steeds een partitie bij van ong 100Mb die vrijgehouden werd door Windows zelf. Ik had de installatie daarna geprobeerd met die extra partitie erbij dat lukte niet. En die partitie verwijderen en daarna installeren lukt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dvd waarop je Windows 7 gebrand hebt is die in orde?

Heb je een andere Windows dvd liggen waarmee je kan proberen?

Je voert de installatie toch uit door de dvd te plaatsen dan terug op te starten en dan als op het scherm de tekst verschijnt: "DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD OF DVD WILT STARTEN"

Druk dan op een toets zoals spatiebalk.

Als je kiest voor aangepaste installatie (zie ook handleiding uit bericht 2) kan je partities wel formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dvd waarop je Windows 7 gebrand hebt is die in orde?

Heb je een andere Windows dvd liggen waarmee je kan proberen?

Je voert de installatie toch uit door de dvd te plaatsen dan terug op te starten en dan als op het scherm de tekst verschijnt: "DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD OF DVD WILT STARTEN"

Druk dan op een toets zoals spatiebalk.

Als je kiest voor aangepaste installatie (zie ook handleiding uit bericht 2) kan je partities wel formatteren.

Ik kan nog eens een DVD branden op traagste snelheid (maar ook op een bootable USB via de Windows tool lukte het niet).

Ik laat de BIOS eerst van de DVD opstarten dat doet hij zonder melding want vanop de HDD kan hij toch niet booten. Dat formatteren doe ik elke keer voordat ik een Windows wil installeren.

Ik ga nu proberen om de harde schijf aan te sluiten op mijn huidige pc (en de andere HDD's even uit te schakelen) en kijken of ik vanaf hier wel kan installeren, als dat lukt steek ik die harde schijf in mijn nieuwe pc en doe ik zo verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je geen melding krijgen dat je op een toets moet drukken om op te starten vanaf dvd?

Geen idee, vroeger kreeg ik die wel op andere builds. Maar dat zou toch geen probleem moeten zijn? Hij boot van de dvd/USB want er staat 'Windows is loading files' dan volg ik alle stappen correct en rond 7% van 'Windows bestanden uitpakken' komt die error.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens na in het BIOS of je dvd-rom als first boot staat.

Je geraakt in het BIOS door bij het opstarten op een bepaalde toets te drukken.

Meestal de DEL of een F toets.

Als je DVD-rom dan als first boot staat kies je opslaan en ga uit het BIOS.

Dan plaats je de windows dvd en herstart je PC op een gegeven moment zie je even de tekst helemaal beneden verschijnen.

Druk dan op je spatiebalk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Blaugrana,

Kun je even vermelden aan welke sata poorten je de verschillende apparaten hebt aangesloten?

Je hebt boven 2 donker blauwe connectors

dan krijg je 2 grijze connectoren

dan 4 lichtblauwe

Welke apparaten (harddisk en DVD-drive) heb je op welke kleuren connectoren aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Blaugrana,

Kun je even vermelden aan welke sata poorten je de verschillende apparaten hebt aangesloten?

Je hebt boven 2 donker blauwe connectors

dan krijg je 2 grijze connectoren

dan 4 lichtblauwe

Welke apparaten (harddisk en DVD-drive) heb je op welke kleuren connectoren aangesloten?

Mijn harde schijf is aangesloten op de grijze sata poort (de intel 6GB/s sata), op de 2de grijze poort komt na de installatie een extra harde schijf met al mijn bestanden. Die sata kabel steekt nu al in maar is niet aangesloten op een harde schijf omdat de grafische kaart over die poorten uitsteekt en het daarna moeilijker is om deze aan te sluiten.

De DVD-drive is aangesloten op de lichtblauwe 3GB/s intel sata.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.