Ga naar inhoud

externe monitor op laptop


fantasy1402

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb nu een nieuwe sony laptop 15" i3 nvidea g410m gekocht en wil een extern scherm erop aansluiten!

Mijn vraag is of mijn laptop nu eigenlijk dezelfde prestaties neerzet dan een desktop met gelijkaardige i3 processor. Mijn interesse gaat vooral uit naar fotografie (elements 9 etc...) en ik hecht dus veel belang aan kwaliteit van het scherm. Is het handig als ik foto's wil bewerken telkens mijn laptop aan en af te sluiten van het scherm of is dit te omslachtig ? Alle raad is welkom.

Mvg

Oli

Link naar reactie
Delen op andere sites

het grote probleem bij fotobewerkerking op computer is inderdaad de monitor en de omgeving waarin hij staat. Het is uiteraard de bedoeling om de kleuren, helderheid en contrast weergave zo constant mogelijk te houden.

Aangezien je deze parameters zowel op je computer als op de monitor als in de software kan beïnvloeden is dat erg moeliijk. Als je dan nog over afdrukken gaat praten wordt het nog erger. Hogere kwalieits hardware en software werken met "kleurenprofielen" waar men probeert een zekere standarisatie te verkrijgen. Een goede kwaliteit externe monitor die steeds in dezelfde omgeving wordt gebruikt kan al een grote hulp zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.