Ga naar inhoud

Trage wireless connectie ondanks Fibernet Telenet

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb thuis Fibernet van Telenet. Desondanks werkt het wireless internet niet optimaal.

Setup : 1 computer boven en 2 computers onder

Linksys Routers staat boven voor verdeling wireless internet

Probleem is gelinked aan de connectie want als ik dicht bij de Linksys router ga surfen is er geen probleem.

De Fibernet Moden in de kelder stuur zelf ook een wireless signaal uit genoemd telenet-97BD1

Als ik bij mijn wireless router naar network connections ga zie ik twee wireless signalen

1 van mijn linksys

1 van mijn Telenet Modem Fibernet die blijkbaar ook een wireless signaal uitstuurt + dit signaal is echter te zwak

om te gebruiken daarmee dat ik een router heb aangeschaft.

Ik heb al verschillende keren de router gereset en de modem ook bekabeling werd gechecked en is tiptop

Ook het kabelsignaal - coax is optimaal.

Hoe kan ik dit oplossen ? Kan ik nog een tweede router aanschaffen? Maar dan zit ik met 3 wireless netwerken Of is er een mogelijkheid om het signaal te versterken... Zijn er misschien mogelijkheden om de snelheid en kracht van deze linksys router op te drijven?

Heb hiervoor ook al naar Telenet gebeld krijg ik zon vage uitlaag dat ik DNS aanpassingen moet maken?

Hier snap ik niks van

Mocht hier iemand mij enige tips kunnen geven dan alvast bedankt voor enige tips

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een paar problemen eigenlijk.

1) Je hebt twee routers achter elkaar staan, als de linksys ook actief is als router vertraagd dat het netwerk.

2) Je hebt twee wireless signalen, waarschijnlijk beiden op hetzelfde kanaal.

Dus als je detail van de linksys hebt dan kunnen we proberen dat te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halllo hartelijk bedankt voor je reply

mijn Router is een Linksys Wireless G Broadband Router with RangeBooster Model no WRT54GR ver 1.1

Het tweede Wireless Signaal komt van de Fibernet Telenet Modem - Coax Via de Kabel - Tis een heel zwak signaal en dit gebruik ik niet.... Tis een modem met een ingebouwd Router functie vermoed ik want tis een apparaat zonder extra router

Voordien voor Fibernet werd geinstaleerd dus had ik ook Telenet met een Modem - een switch - verbonden met Computers en Digicorders- wireless via een router

Groeten

en bedankt voor enige tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moeten zowel op je telenet modem/router (want dat is het inderdaad) als op de linksys een paar dingen veranderd worden.

De telenet modem kan je alleen bereiken via www.telenet.be , "mijn telenet". Log in en kies voor Internet. Links onderaan heb je een optie om het modem in te stellen. Zet daar het wireless signaal af.

Log in op de linksys. Je vindt de handleiding hier

Ga naar basic setup "router lan ip" (blz 13).

post-26208-1417704560,6415_thumb.jpg

Router IP

This presents both the Router’s IP Address and Subnet Mask as seen by your network.

DHCP Server Settings

The settings allow you to configure the Router’s Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) server function. The

Router can be used as a DHCP server for your network. A DHCP server automatically assigns an IP address to

each computer on your network. If you choose to enable the Router’s DHCP server option, you must configure all

of your network PCs to connect to a DHCP server (the Router), and make sure there is no other DHCP server on

your network.

Verander het adres in 198.162.0.10 (indien niet reeds in gebruik), je kan ook een ander nemen, maar noteer het wel.

Zet op het volgende scherm DHCP DISABLED.

Sluit de kabel komende van de telenet router aan op een gele LAN poort van de linksys.

Aangaande de wireless, de meeste routers staan standaard op kanaal 6 of 1, dus ook die van je eventuele buren.

Voor een betere prestataties kan je proberen de jouwe op kanaal 3 of 9 te zetten.

post-26208-1417704560,6084_thumb.jpg

Herstart de telenet modem/router, dan de linksys, en dan je PC.

Hopelijk werkt het nu beter.

Laat je even het resultaat weten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.