Ga naar inhoud

XP,internet is een rommeltje

carambole

Aanbevolen berichten

Dat wist ik al.Door de live BOOT CD te gebruiken heb ik een gmailadres moeten aanmaken en moeten plaatsen.Dit is ook een beetje de reden dat ik terug wil naar windows en mijn hotmail wil gebruiken.Windows moet dan netjes zijn.Mss lukt het met W7.

Ik moet dra mijn boardingpas nog uitprinten.Hopelijk kan ik mailen met mijn hotmail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra u Internet tot uw beschikking hebt, kunt u naar de site Sign In gaan en daar gewoon inloggen. Ook op Ubuntu werkt dit zonder problemen.

Het vervuilen van uw browser(s) kan heel goed opgelost worden met HiJackThis, maar ik vermoed tevens als ik het zo lees dat u het slachtoffer bent geworden van een virus of andere kwaadaardige software (malware). Gebruikt u een (goede) virusscanner? Dit is namelijk niet standaard in Windows geïnstalleerd (ook niet in W7), en dit zult u zelf moeten verzorgen. Het kan zijn dat uw virusscanner (deels) gedeactiveerd is door een virus, waardoor het alsnog vrij spel heeft gekregen op uw computer. Dit kunt u met een andere virusscanner ook controleren.

Daarnaast zou ik u aanraden om een goede malwaretool te gebruiken, maar dat zal dadelijk in reactie op uw HiJackThis-rapport waarschijnlijk ook door Kurtt of Kweezie Wabbit aangeraden worden. Zij geven u hierbij dan ook een goede uitleg over het gebruik hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boot de pc in XP en doe dan het volgende zodat we kunnen proberen te achterhalen waarom het zo'n rommeltje is.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor zoveel moeite.Ik draai Ubuntu 11.04 met extra virusscanner.Ik heb maar 500 ram.

Het gaat over de overbuur zijn pc.Landmeter is hij.Daar ga ik mij niet mee moeien.Ik zit momenteel in mijn 1° jaar informatica.Ik leer daar meer dan 1 jaar geprul op de pc.

Dit jaar koop ik een W7 occas laptop.Dus geen freeware meer en zeer zeker 1 emailaccount,mijn hotmail terug.Alle 2 GMAILEN eruit.(problemen bij online incheck)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.