Ga naar inhoud

Herstelproblemen Sony Vaio

mimijuda

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony Vaio, waarop windows 7 is geinstalleerd. Kreeg het welbekende blauwe scherm en de computer

wil vanaf dat moment niet meer opstarten.

Als ik de installatie dvd erin stop geeft hij op een gegeven moment dat windows 7 niet geinstalleerd kan worden.

Wanneer ik nu de computer gewoon wil opstarten geeft hij een fout melding na een paar minuten zwart scherm,

'' error 16 inconsistent filesystem structure '' De F10 functie werkt niet.

Wat heb ik fout gedaan?

Sjors

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een soort gelijk probleem.

vandaag ben ik er al 7uur mee bezig en ik heb al de nodige ervaring met windows errors en trojans etc.

uiteindelijk is het sneller om hem maar opnieuw te installeren dan een uitweg zien te vinden,....

maargoed alle problemen zijn weer anders.

heb je al geprobeerd in safe modus te starten?

drivers gecheckt,

memtest gedaan,

kun je via een andere computer/laptop toegang krijgen tot je bestanden? en als je nog garante hebt zou ik hem gewoon terug sturen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik krijg de volgende melding bij installeren ( 3e keer); Kan benodigde bestanden niet installeren. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de instalatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode 0x8007045DIk ga proberen de bestanden te redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ben ik een beetje bekend met deze foutmelding. Dit kan het resultaat zijn van een virus, en wordt veroorzaakt door een wijziging in uw partitietabel (bootsector, sector 0 van de hdd) of uw partitiestart. Dit is op zich wel op te lossen met een goede HEX-editor en een hoop kennis van NTFS, maar dat zou ik niet aanraden als u niet weet hoe u de benodigde gegevens moet berekenen en controleren.

Mijn tip zou zijn om de 'defecte' schijf aan te sluiten in een andere computer als tweede schijf (en ja, dan krijgt u deze melding ook, danwel het verzoek om de schijf opnieuw te formatteren, maar negeer dit alsjeblieft). Dan gaat u op zoek naar de tooltjes [FixBoot] en [FixMBR]. Deze zouden standaard in uw Windows moeten zitten en kunt u vanaf de commandprompt bedienen. Het is voor mij heel lang geleden dat ik deze heb gebruikt, dus zoek eerst even uit hoe deze commando's precies gebruikt moeten worden. Hierbij is het heel belangrijk dat u de juiste schijf kunt aanwijzen.

Indien nodig kunt u ze vast ook wel van internet downloaden.

Een andere tool die u mogelijk zou kunnen helpen, is 'Partition Table Doctor' (Free Partition Recovery Software - Partition Recovery Freeware to undelete partition, recover deleted or lost partitions.). Dit is misschien makkelijker, en werkt zeker gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.