Ga naar inhoud

Mijn Dell precision t1500 valt uit


arieboomsma

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Mijn pc valt zo nu en dan uit. Er is niet echt een pijl op te trekken. Soms valt hij twee keer per dag uit, maar het kan ook zijn dat ik er 2 maanden lang geen last van heb. Toentertijd is het moederbord, het geheugen en de videokaart vervangen en het werd toen wel een stuk beter. Maar nog steeds valt hij af en toe uit... Tevens heb ik Windows onlangs opnieuw geinstalleerd. Iemand een idee waar het aan kan schorten?

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Oké prima, je hebt dus 2 harde schijven in RAID 1 staan. Hiermee is men vraag over RAID idd beantwoord ;-)

Het lijkt me wel makkelijk als je zou beschikken over een multimeter, zo kunnen we de voeding na meten en kunnen we kijken of deze goed is. Als de waardes van je voeding wel goed zijn zou het kunnen dat de sensor of niet goed werkt of niet goed ondersteunt word door Speccy.

Maar om hier zekerheid over te krijgen zou je de voeding kunnen na meten met een multimeter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de voeding hoef je er niet uit te halen.

Kijk wel dat je de multimeter even goed ingesteld hebt.

Let op het voltage en dat hij is ingesteld om gelijkspanning te meten.

Hieronder vind je een afbeelding van een Molex connector

post-24526-1417704580,5647_thumb.jpg

Deze vind je terug na het openen van je pc

Geel = +12V

Zwart = - /negatief

Rood = +5V

De - aansluiting van de multimeter steek je in de aansluiting van de zwarte kabel.

De + aansluiting van de multimeter steek je in de gele kabel.

Nu zou je als het goed is 12V horen te meten.

Desnoods zou je een vriend of kennis kunnen vragen om je te helpen.

Kom je er niet uit dan vraag maar raak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een foto toegevoegd van wat de molexconnector lijkt te zijn. Ik heb inmiddels ook een multimeter aangeschaft (heeft even geduurd..). Welke draden dien ik te meten? Ik heb de connector die je ziet op de afbeelding overigens losgekoppeld van het moederboard.

bij voorbaat dank!

post-28085-1417704636,8113_thumb.jpg

aangepast door arieboomsma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi arieboomsma,

Sluit de pc even af en trek voor de zekerheid even de stekker uit het stopcontact of als er een aan/uit knop zit aan de voeding mag je die ook gebruiken.

Sluit gewoon alle nodige connectors aan zowel van je moederbord als harde schijven en dvd-station enz.....

Daar je waarschijnlijk problemen had met de 12V voorziening ga je deze best eerst even meten.

Dit kan je b.v meten aan de molex stekker die je hieronder ziet.

post-24526-1417704637,2752_thumb.jpg

Verbind de negatieve aansluiting van de multimeter met de zwarte aansluiting in de stekker.

De positieve aansluiting van de multimeter verbind je met de gele aansluiting in de stekker.

Herstel de stroomvoorziening van je pc en start deze op en kijk dan eens welke waarde je multimeter aangeeft.

Je zou nu 12V horen te meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.