Ga naar inhoud

problemen email Telenet

Kurtt

Aanbevolen berichten

- Gebruiker heeft windows xp pc.

Ik heb 2 emailaccounts aangemaakt in Outlook Express. Gevolg: outlook express zet alle emails SAMEN in één lijst? Dus als er nieuwe mails toekomen komt dit in de lijst.

Hoe kan je in Outlook Express (of Windows Live Mail) aparte emailaccounts instellen (dat is gelukt), zodat de gebruiker kan overschakelen naar de juiste emailaccount en zijn emails ziet? Nu komen ALLE mails van de 2 emailaccounts terecht bij de eerst gemaakte emailaccount in outlook express

Ik heb 2 telenet emailaccounts aangemaakt: jef@telenet.be en an@telenet.be

Paswoorden kloppen allemaal. Als ik nieuwe mail opvraag wordt de mail van an@telenet.be tussen die van jef@telenet.be geplaatst. Hoe kan ik dit afzonderen in Outlook Express of Windows Live Mail?

- Ik wou ook eens Webmail Telenet proberen, maar als je eerst je emails leest in outlook express verdwijnen die van de webmail van telenet. (zijn dezelfde emailaccounts). Ik heb ontdekt dat je dan "Berichten achterlaten op server" moet inschakelen. Dus dat is gelukt.

Voor telenet zijn dit toch de juiste gegevens?

inkomende mail: in.telenet.be

uitkomende mail: uit.telenet.be (of out.telenet.be)?

of is het?

inkomende mail: pop.telenet.be

uitkomende mail: smtp.telenet.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 emailaccounts aangemaakt in Outlook Express

Welke mailadressen zijn er aangemaakt bij Telenet.

Zijn dit aliassen op één mailbox? Of heeft ieder adres zijn eigen mailbox?

Voor Telenet gebruik ik deze server gegevens

inkomende mail: in.telenet.be

uitkomende mail: uit.telenet.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 1 mailbox met meerdere aliasssen of je hebt ook nog een tweede mailbox.

Dat kan je zien door in te loggen op "mijn telenet".

Daar ga je naar mijn internet en dan E-mail.

Klik daar op mailbox beheren.

je ziet nu of je 1 mailbox hebt.

de aliassen staan er ook vermeld.

om een tweede mailbox te maken doe je het zelfde als hier boven beschreven maar klik op mailbox aanmaken.

Je kan ook de verschillende accounts in een aparte map plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt clarkie en dasle

Jullie tips zal ik zeker bewaren. Het probleem is dat ik de pc hier momenteel niet meer heb, reeds teruggegeven aan de buren.

Ze zeiden wel dat ze het ok vonden dat beide email accounts waren samengevoegd, op die manier misten ze geen mails meer.

Windows Mail moest zelfs niet (ook niet op mijn aandringen). Ze gebruiken dus nog Outlook Express (zijn oudere mensen, die veranderen niet graag he)

Maar het waren inderdaad 2 aparte email accounts, ik heb het getest zoals clarkie uitgelegd heeft in bericht 4.

Windows Mail heeft er wel enkele minuten opgestaan, maar ze waren niet akkoord en hadden liever OE terug.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.