Ga naar inhoud

Externe harde schijf max 4gb toelating

Sq1ZzY

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe harde schijf van toshiba 1,5 TB overlaatst wou ik een film van 5 gig erop zetten maar het ging niet dus begon ik op het internet te zoeken waar het probleem lag en vond dat het te maken had met de instelling van je externe harde schijf. Het moet namelijk NFTS zijn maar omdat me externe harde schijf al zo vol staat en dat ik las dat je je bestanden kan kwijt geraken als je de instellingen verandert wil ik hier nu duidelijkheid over.

Verlies ik bestanden als ik mijn externe hardeschijf omzet naar NFTS ?

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk eerst eens of je externe harde schijf al NTFS is:

- start de verkenner

(ga naar het startmenu en typ explorer , of uitvoeren... explorer)

- in de drive lijst aan de linkerkant rechtsklikt u op die van uw externe harde schijf en kies je Eigenschappen. Bekijk nu wat er staat bij het tabblad "Algemeen" bij Bestandssysteem. Staat daar NTFS?

post-484-1417704568,5114_thumb.png

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk eens of je schijf al in NTFS staat, zoals vermeld in bericht 2

Want het zou me sterk verbazen dat een externe harde schijf van 6 maand oud, geleverd wordt met FAT bestandssysteem.

Als het inderdaad nog niet gebeurt is (dus nog geen ntfs) kan je je externe harde schijf converteren naar ntfs. Dat kan zonder gevaar.

FAT naar NTFS, veiligste manier? - HCC!forums

Als je externe harde schijf bijvoorbeeld F: is, dan kan geconverteerd worden met het commando

convert F: /FS:NTFS

Dit commando start je best op volgende manier:

- ga naar het startmenu en typ cmd

- in het zwarte dos scherm dat je nu krijgt typ je:

convert F: /FS:NTFS

(als F: je externe harde schijf is)

Ik heb in het verleden al veel geconverteerd van FAT naar NTFS en dat is nooit foutgelopen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.