Ga naar inhoud

External drive

ward

Aanbevolen berichten

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat bedoel je op het einde van je zin met "dit in verband met het booten van die externe"?

Als je een volledige systeembackup maakt van je harde schijf op een externe harde schijf, en je hebt die systeembackup niet meer nodig, kan je die systeembackup gewoon van die externe harde schijf verwijderen. Er komt dan weer plaats vrij op die externe harde schijf om files op te bewaren en andere zaken.

Natuurlijk, als je een systeembackup of cloon op een externe harde schijf plaatst en deze verwijderd ben je de cloon ook kwijt natuurlijk, en kan je de pc niet meer terugzetten met die cloon of systeembackup.

Maar ik vrees dat ik je vraag niet goed begrepen heb. Als dat het geval is, zou je je vraag dan iets nauwkeuriger kunnen uitleggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel einlijk of het dan nog kan om deze externe (na een copy gewist te hebben van de hd van pc) dan nog op te starten om eventueel andere content er op te plaatsen. Ik bedoel ook of er met het plaatsen van een hd copy van de pc op de externe, de "startsector" (of hoe noemt men dat, MBR en FHDT?) v.d. externe niet gewist wordt.

PS: mbr>>>>master boot record

fhdt>>>>first hard disk track

aangepast door ward
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je op het einde van je zin met "dit in verband met het booten van die externe"?

Als je een volledige systeembackup maakt van je harde schijf op een externe harde schijf, en je hebt die systeembackup niet meer nodig, kan je die systeembackup gewoon van die externe harde schijf verwijderen. Er komt dan weer plaats vrij op die externe harde schijf om files op te bewaren en andere zaken.

Natuurlijk, als je een systeembackup of cloon op een externe harde schijf plaatst en deze verwijderd ben je de cloon ook kwijt natuurlijk, en kan je de pc niet meer terugzetten met die cloon of systeembackup.

Maar ik vrees dat ik je vraag niet goed begrepen heb. Als dat het geval is, zou je je vraag dan iets nauwkeuriger kunnen uitleggen :)

Dat verwijderen van die cloon is nu juist het probleem, ik vind de externe hdd niet meet terug in de verkenner en in "deze computer" om die eventueel te wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, Zou op een external drive een cloon willen zetten van de hdd van de pc. De vraag is nu: wanneer ik die cloon later wil verwijderen, kan ik dan nog terug de externe gebruiken om bv. files enz. op te slaan, dit i.v.m. het booten van die externe?

M.v.g

Dat verwijderen van die cloon is nu juist het probleem, ik vind de externe hdd niet meet terug in de verkenner en in "deze computer" om die eventueel te wissen.

In je eerste bericht geef je door dat je een cloon op een externe schijf wil zetten.

Nu gaat het over het verwijderen van die cloon, je vindt de externe schijf niet terug. :hmmmm:

Kan je duidelijker zijn?

Ga eens naar schijfbeheer.

Ga daarvoor naar start dan uitvoeren.

Typ in het lege vak diskmgmt.msc

Nu zie je schijfbeheer.

Maak er een schermafbeelding van (screen) dat kan via het knipprogramma.(klik erop)

En plaats die afbeelding in een volgend bericht, dat doe je zo. (klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dan de gevraagde printscreens, ik heb er 1 gemaakt van win. schijfbeheer en 1 van hetgeen het Paragon programma laat zien, zoals je op dat beeld ziet , staat de ext. drive onderaan (disk 5) en is die niet meer terug te vinden op schijfbeheer (vroeger noemde die disk L in het schijfbeheer)

http://img692.imageshack.us/img692/7204/screenshot001nf.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/4204/screenshot002tk.jpg

De onbekende part. van 45,22 Gb in schijfbeheer, is een "backup capsule" van Paragon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.