Ga naar inhoud

Blue Screen - ten einde raad!

Destel

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik ben nieuw op deze site en vooral een complete leek op PC-gebied.

Heb jullie berichten erop nagelezen, maar raak er echt niet wijs uit. Wie kan mij helpen?

Enkele dagen geleden wilde mijn PC niet meer opstarten (Fujitsu Siemens Amilo) en kreeg ik een blauw scherm met de melding:

0x0000008E (0xC0000005, 0x8BF63487, 0xABCBEF7C, 0x000000).

Als de PC herstartte bleef deze slechts enkele minuten werken en verscheen het blauw scherm weer.

Enkel in 'Safe Mode' kan ik erop werken.

Heb gezien in apparaatbeheer dat er een geel driehoekje staat bij 'Coprosessor'.

Heb ook 'Speccy' geïnstalleerd (omdat jullie dit gebruiken), maar deze zegt: 'cannot initialize CPU DLL' bij de eerste 5 items.

Nu is het zelfs zo dat ik na elke opstart 'explorer' (of een andere taak) moet inschakelen via taakbeheer om nog iets te kunnen uitvoeren.

Graag jullie advies!

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kun je even onderstande uitvoeren,al dan niet in veilige modus.

Coprocessor is een onderdeel van je chipset driver dus kun je ook het EXACTE type van je Amilo pc doorgeven aub.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je even onderstande uitvoeren,al dan niet in veilige modus.<br>

Coprocessor is een onderdeel van je chipset driver dus kun je ook het EXACTE type van je Amilo pc doorgeven aub.<br>

<br>

Download <strong><a href="http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html" target="_blank">Blue Screen View.</a></strong> <br>

Start het programma op. <br>

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). <br>

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg. <br>

Je zal nu een overzicht krijgen. <br>

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen: <br>

<ul><li><strong>bug check string</strong></li><li><strong>bug check code</strong></li><li><strong>caused by driver</strong></li><li><strong>de 4 parameters</strong></li></ul>Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

<br><br>Hoi en bedankt voor het snelle antwoord!<br>Hier de benogdigde gegevens:<br>Bug Check string: Kernel_mode_exception_not_handled<br>Bug Check Code: 0x1000008e<br>Parameter 1: 0xc0000005<br>Parameter 2: 0x8be9c487<br>Parameter 3: 0x99e0af7c<br>Parameter 4: 0x00000000<br>Caused by: ataport.sys<br>Datum: 17/09 - 16:32<br>Wil nog even meegeven dat ik het programma AIDA32 wel in safe mode kan draaien. Heb je hier iets aan?<br>

Nog eens bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide CD-spelers staan vermeld in het lijstje, maar geen van beide wil opstarten. In de korte tijd dat ik m'n PC wel kan opstarten, staan ze ook vermeld in de lijst met beschikbare schijven. Ook in safe mode zijn ze zichtbaar.

---------- Post toegevoegd om 14:36 ---------- Vorige post was om 14:32 ----------

Ik wil wel eens proberen om je een 'verslagje' van Speccy te zenden. In de 3 minuten vooraleer m'n PC uitvalt, is het mij gelukt om dit progje te draaien. Wil je me zeggen hoe ik je dit verslagje (en welk) jou kan bezorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier onder vind je de werkwijze om ons een speccy logje te bezorgen.:top:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.