Ga naar inhoud

beveiliging draadloos internet

chrisv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe routerinstelling aangemaakt WPA2 personal- alleen de keus TKIP (AES wordt niet geaccepteerd). Het probleem is nu dat ik deze router (met een nieuwe naam dus) niet tegenkom bij 'beschikbare verbindingen'. Bij 'draadloze netwerken beheren' zie ik hem wel staan (het lukt me niet meer een bijlage mee te sturen!), maar ik weet niet hoe ik die dan moet activeren?

alvast dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Routerbeveiligingen zoals WPA of WPA2 slaan uiteraard alleen op draadloze verbindingen. Als je op de verbinding klikt kan je connecteren, er wordt dan naar het paswoord gevraagd. Eens je dat hebt opgegeven kan je normaal verbinden. Eenmaal verbonden kan je de connectie bewaren zodat ze automatisch gestart wordt wanneer het netwerk binnen bereik is. Ook hoef je dan de sleutel niet telkens in te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is nou net dat er niets is om op te klikken. Bij 'beschikbare verbindingen'staan allerlei verbindingen van buren ed. Maar die van mij staat er niet bij. Ik zie alleen bij 'draadloze verbindingen beheren' de nieuwe verbinding staan, maar daar kan ik alleen de eigenschappen zien, maar niets verbinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn twee dingen die mij opvallen in dit topic.

1) Je schrijft ergens dat AES als encriptie niet wordt geaccepteerd ? Dat lijkt met niet normaal AES is de normale encriptie voor WPA.

2) Lang niet alle oudere wireless clients ondersteunen WPA of WPA2, ook Win XP kan problemen geven met WPA.

Kan je het volgende eens doen ?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het probleem is dat ik na 'yes' een foutmelding krijg dat ik geen verbinding heb met internet (da's nu net het probleem) ik kan het logje dus niet opsturen. Wat ik wel kan doen is de netwerkpagina knippen en meesturen (bij deze). Misschien is dat bruikbaar.

In ieder geval alvast dank

.post-16420-1417704598,9249_thumb.jpg

post-16420-1417704598,966_thumb.jpg

aangepast door clarkie
afbeeldingen in full size gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.