Ga naar inhoud

oude vaste pc vindt geen internet

Gast Knoerifast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een paar weken hebben wij thuis een nieuwe modem laten installeren, nieuw draadloos netwerk.

Sindsdien vindt onze vaste computer (windows xp, toch al enige jaartjes oud) geen internet meer. Netwerkkabel steekt gewoon in, ook met verschillende netwerkkabels lukt het niet dus daar ligt het niet aan.

Het vreemde is dat we men onze laptops thuis (waar we normaal draadloos mee surfen) wel online kunnen via kabel als we draadloos uitschakelen.

Ik heb wat gegoogled en in de prompt het command ping 66.102.13.147 ingevoerd. Dit geeft vier keer 'De doelhost is niet bereikbaar.'

ipconfig geeft als resultaat 'status van medium .......... : medium ontkoppeld'

Hij geeft bij netwerkverbindingen een verbinding weer die 'mijn internet-provider' noemt, maar dan geeft hij een fout weer.

Bij LAN-verbinding geeft hij de fout dat de netwerkkabel niet is aangesloten, hoewel de gewone internetverbindingskabel duidelijk is aangesloten. (al geprobeerd met verschillende kabels en in verschillende ingangen bij ons thuis)

Iemand een idee waaraan dit kan liggen / wat ik hieraan kan doen?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, we hebben een bbox, Belgacom dus.

Ik heb thuis een beetje onderzoek gedaan bij de verschillende internet acces points (of hoe dat noemt) en ben tot een vreemde vaststelling gekomen:

Ik probeer met mijn laptop, waarbij ik geen verbinding heb met ons draadloos netwerk, verbinding te maken via een netwerkkabel. Bij verschillende acces points zijn er drie verschillende resultaten:

1) er is automatisch gewoon verbinding met het internet via de LAN-verbinding

2) hij detecteert de LAN-verbinding maar kan geen connectie maken

3) hij detecteert niets, alsof er geen netwerkkabel is aangesloten

Onze vaste computer is aangesloten op een acces point waar er niets getedecteerd wordt (3).

Ik vind dit dus een vrij vreemde situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.