Ga naar inhoud

Conflict in netwerk?

boutek

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop die draadloos verbonden is met een netgear router. Tot voor kort was de desktop (die bij ons boven staat) verbonden met een lan-verbinding. Dit werkte niet meer en ik heb daar ook de draadloze verbinding op geînstalleerd. Als de desktop echter verbinding moet maken en het lukt (wat niet altijd het geval is) valt na een tijdje de verbinding weg en is ook de internetconnectie met de laptop verbroken. Het enige wat helpt is de router uitschakelen en resetten en dan heb ik enkel draadloze verbinding op de laptop en niet meer op de desktop. Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand is of hoe ik dit kan verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je regelmatig je verbinding verliest zal je router in vele gevallen na verloop van tijd dikwijls een probleem geven. Dat kan zowel DHCP als de router tabellen zijn.

Vraagjes :

Je bekabelde verbinding werkt niet meer ? Heb je een idee waarom ? Al eens een andere poort op de router geprobeerd. Werkt je netwerkkaart in je PC nog ? Je kan dit proberen te testen door je wireless uit te schakelen, CMD te tikken in het Zoek/Start venster en dan "Ping localhost > local.txt" (Zonder aanhalingstekens, MET spaties). Post het bestandje "local.txt".

Je mag dan ook "ipconfig /all > ipcfg.txt" doen, verder als boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen USB-netwerkkaart maar een gewone in de desktop zittenen ik heb inderdaad al eens een andere poort in de router geprobeerd met mijn LAN-verbinding maar helaas.

Er staat zowel in de draadloze als LAN-verbinding 'automatisch IP-adres toewijzen" aangevinkt.

Nu, om mijn netwerkkaart te testen, tracht ik de draadloze verbinding uit te schakelen maar ik krijg volgende melding: Fout tijdens het uitschakelen van de verbinding: u kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder Plug en Play ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeemaccount is geïnitialiseerd. Nu ben ik zelf beheerder van beide pc's...

Het commando Ping localhost doet het wel maar als ik dan local.txt ingeef zegt hij dat 'local' niet wordt herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Dus, wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij loopt verschijnt er steeds

"Antwoord van 127.0.0.1: bytes =32 tijd<1 ms TTL=128

en als ik dan op CTRL +C druk krijg ik het volgende:

"Ping-statistieken voor 127.0.0.1:

Pakketten: verzonden = 36, ontvangen = 36, verloren = 0 (0% verlies)

Als ik dan c:local.txt doe krijg ik wel een kladblok met daarin vermeld:

"Ongeldige optie -.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowel ping als ipconfig werken onder XP ook hoor, het zijn DOS commando's.

Dus eerst naar "Start" en daar CMD intypen. Dan krijg je een zwart dos venster. Daar de vermelde commando's intypen.

Als het bestandje niet lukt doe je gewoon ipconfig /all.

Als je een of meerdere lijntjes ziet waar detail bij staat dan heb je tenminste één kaart die werkt.

Je kan de inhoud van het dos venster ook knippen en plakken in je post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.