Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

He allemaal,

Zoals de titel al zegt, hij pakt het internet niet. Ik heb een vaste kabel verbinding en bij mij in de studentenflat is ook geen draadloos. Ik heb een statisch netwerk nummer om te kunnen internetten. Het is een laptop trouwens. Dit om te beginnen met mijn verhaal.

Een halfjaar terug heb ik op mijn htc een app gedownload waarmee ik vanaf mijn mobiel mijn pc kon besturen dmv media player. Toeval of niet (volgens mij heeft het ermee te maken) maar het weekend dat ik terug kwam van mijn ouders, lag mijn internet eruit. Hij registreert de internetkabel wel maar hij geeft hem op als onbekend netwerk (bij geen internet) en hij ziet hem als 'netwerk 3' als hij wel internet heeft. Het is ook heel raar want als ik mijn computer in de slaap stand had en hem weer opstartte, had hij 5 minuten internet en ging dan weer terug naar onbekend netwerk.

Toen ben ik verhuist binnen hetzelfde complex, met een ander netwerk nummer en toen heeft hij het 2 maanden gedaan zonder falen. Vorige week echter heb ik een spel gedownload van jagex, wat ik vroeger altijd speelde en toen na een kwartier kwam hetzelfde probleem weer. Alleen nou had ik zelfs geen 5 min internet na de slaapstand. Toen was ik het helemaal zat en heb ik mijn laptop geformatteerd. Toen deed het internet het een paar uur maar toen begon ik iets te downloaden via utorrent (een spel wat ik al eerder gedownload heb en gewoon een paar maanden gewerkt heeft) en toen klapte het erweer uit. En sindsdien is het er weer uit met 'onbekend netwerk'lokaal en internet' als kenmerken. Aangezien het geformatteerd is en met verschillende systemen terug gezet (vista en nou XP), zou het ook niet aan de systemen moeten liggen. Hopelijk kan een van jullie aangeven wat het probleem is....

Alvast hartstikke bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal

Groeten, Niels

aangepast door kofiniels
Geplaatst:

Moeilijk te zeggen.

Je hebt een static IP ingesteld en dus ook subnetmasker en standaard-gateaway

Ik zou dit doen waar je ook static IP adres hebt ingevuld:

DNS 1 = 208.67.222.222

DNS 2 = 208.67.222.220

Test het ook zonder de firewall indien het aanwezig is want bij sommige update kan het gebeuren dat internet uitvalt.

Geplaatst:

Kan je volgende twee puntjes eens uitvoeren ?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

En daarna :

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Geplaatst:

He! Bedankt voor de suggesties! Ik zal het allebei eens proberen. Promind, jou methode kan ik pas van het weekend uitvoeren bij mijn ouders want draadloos pakt mijn laptop wel. Dus ik laat weten hoe dat gaat

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.