Ga naar inhoud

Accu wordt niet opgeladen


peterpv

Aanbevolen berichten

l.s,

Ik heb net een nieuwe accu op mijn Samsung q210 laptop geprobeerd te gebruiken maar krijg de melding 'accu wordt niet opgeladen'. Ik begrijp dat dit misschien kan liggen aan dat de laptop de accu niet herkend aangezien het niet van hetzelfde merk is.

Ik heb de suggestie gelezen dat ik in het BIOS scherm eea kan aanpassen waarna accu het wel weer doet. Mijn vraag: hoe open ik het BIOS scherm?

Verder, accu stuurprogramma bijwerken heb ik geprobeerd maar leverde niets op.

Iemand suggesties?

gr,

Ppv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit je laptop af, verwijder eerst de adapter en dan de batterij...koppel de adapter terug aan en check of de laptop opstart zonder batterij.

Indien deze test geslaagd is, is je adapter ok en kan je het volgende uitvoeren (nog steeds met verwijderde batterij dus) :

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster onderaan apparaatbeheer in.

In apparaatbeheer klik je op het driehoekje voor Accu's...klik met rechts op Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode...

In het menu dat zich opent kies je voor installatie ongedaan maken, zie foto hier onder...let op : enkel uitvoeren voor Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode.

post-20447-1417704571,6996_thumb.jpg

Na deze handelingen sluit je de laptop af, verwijder je de adapter en plaats je de batterij terug in de laptop.

Wanneer je de batterij hebt geplaatst sluit je de adapter opnieuw aan en verbind je de laptop met de netspanning.

Start de laptop opnieuw op en kijk wat het resultaat is van deze handelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Dank voor je advies. Helaas heeft het niet geholpen. Krijg nog steeds dezelfde melding 'accu wordt niet opgeladen'. Heb je nog andere suggesties?

De nieuwe batterij is overigens geen Samsung batterij, maar een 'merkloze' uit China. Wellicht dat dat ergens op wijst?

Groet,

Ppv

Link naar reactie
Delen op andere sites

laptop met adadpter doet het goed. Althans, ik lees als ik met muis op batterij icoontje linksonder ga staan: 4%beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen). Huidig energiebeheerschema: energiebesparing. Het huidige beheerschema verslechtert mogelijk de systeemprestaties.

ppv

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.