Ga naar inhoud

Vervangen hardware - error na plaatsen cpu

zieron

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb sinds kort mijn oude pc eens geformatteerd en tevens een aantal updates uitgevoerd in mijn oude hardware

- RAM geheugen: 512 MB naar 1 GB

- Video: Onboard videokaart naar een ATI Radeon 9800PRO

- Processor: AMD athlon 1.8Ghz naar AMD Sempron 2.0Ghz

Dit alles om toch lichte games te kunnen draaien en een tikkeltje sneller te kunnen werken.

Nu heb ik vandaag de nieuwe CPU geplaatst en ik kreeg een error bij het opstarten: Unknow BIOS error. error code =0163

Iemand die weet wat dit kan zijn en wat er aan kan gedaan worden? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik van op de hoogte maar ik zit dan weer met het volgend probleem:

Ik had een programma afgehaald via internet; Asus flash utility

Ik kon dan bios updates zoeken via internet en dit had ik ook gedaan. ( je kan ook files downloaden en die dan installeren via dit programma zodat je geen floppy/cdrom/usb nodig hebt )

Telkens ik dan de update wou installeren kreeg ik een foutmelding van het programma waarbij vermeld werd dat het romtype niet overeenstemde met mijn huidig romtype. De download werd dan afgebroken.

Mijn romtype is: PMC49FL004TLPC

Ik ben ten einde raad en heb al spijt dat ik deze CPU heb aangekocht om eerlijk te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bios update voer je best altijd via cd of een stick uit.

Zal eens even kijken of ik iets vind over hoe je dat juist doet want zelf heb ik al geruime tijd geen Asus MB meer.

Welke windows xp heb je juist,32 of 64bit versie?

Waar heb je die flash utillitie vandaan als ik vragen mag?

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem deze eens van de Asus site zelf,vind je terug onder Bios Utilities.

Zorg ook dat er niets word opgestart met windows of schakel deze programma's even uit.

Voer ook de utilitie uit als Administrator door te rechtsklikken op het icoontje en Uitvoeren als administrator te selecteren.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.