Ga naar inhoud

Computer valt uit na klik.

tjrly

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik heb problemen met mijn laptop. Sony Vaio gekocht in 2009.

Ik heb helemaal geen verstand van computers en zit op het moment voor 5 maanden studie in het buitenland. Heb er net pas 3 weken op zitten. Aangezien Skype op dit moment mijn alles is, vind ik het HEEL erg dat mijn computer steeds uit valt. Als ik hem opnieuw wil opstarten valt hij vaak ook steeds weer uit. Ik hoor hierbij een klik. Hij valt steeds uit op een ander moment.

En soms doet hij het weer. En dan kan hij het zo 4 uur weer doen. Er valt dus geen touw aan vast te knopen.

Ik heb al dingen opgezocht op internet en las dingen over SpeedFan. Dat heb ik gedownload en het volgende staat er:

GPU: 63

Core 0: 49

Core 1: 48

Ik heb geen idee wat dit inhoud.

Verder heb ik mijn virusscan al aangedaan en schijfopruiming gedaan.

Ik wil heel graag zo snel mogelijk advies! Alvast bedankt,

Groetjes,

Tjrly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tjrly,

welkom op PCH... ;-)

Download en installeer Speccy (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/CaWt0etjvqagojvvCzxJuUE

Super bedankt voor deze goede uitleg!!! En ook nog eens voor je snelle reactie.

You're my hero op het moment!

Groetjes,

Tjarley

ps.

Ik weet niet wat u nu allemaal ziet hoor. Maar misschien nog even als extra info!

Maar in mijn eerste bericht had ik het over de core 0 en core 1.

Die waren toen nog 48 en 49.

Later waren die 57 en 59

Nu zijn ze weer 47 en 48

Dankuuuuuuuu!!

aangepast door tjrly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grondige ontstofbeurt kan enkel mits demontage van je laptop...als je hiermee geen ervaring hebt, laat je je best begeleiden door iemand die die ervaring wel heeft...of, kan je het laten uitvoeren door een goede computerhersteldienst.

De prijs hier voor schommelt rond de €25.

In dit topic (klik er op) vind je meer info over het stofvrij maken van een laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.