Ga naar inhoud

Intern geheugen uitbreiden

sers

Aanbevolen berichten

hi allemaal

Ten eerste moet ik zeggen dat ik dit forum verschrikkelijk goed vind.

Ik heb in het verleden al een aantal vragen gesteld en steeds kreeg ik snelle maar vooral goede antwoorden.

Kompliment voor iedereen die er aan meewerkt.

Nu het probleem

Ik heb een Dell desktop met 2x 256MB intern geheugen.

Ik heb nu 2 kaarten van 1 GB om de 2x 256MB te vervangen.

Het volgende gebeurde:

1) De oude geheugenkaarten weg gehaald

2) de nieuwe geplaatst. De computer gaf toen een mogelijkheid F1 of F2 waarbij F1 staat voor doorgaan en F2 voor configureren. Ik heb F1 gekozen (denk dat dat fout was)

3) opstarten (de eerste keer). Alles ging goed (email en internet) voor 20 seconden

4) Blauw screen met geheugen dump

5) Hij startte volautomatisch op en toen kwam Windows met een pop-up ....ernstige systeemfout) en weer geheugen dump

6) de oude kaarten weer teruggezet

7) Windows kwam met de mededeling dat de ernstige fout hersteld was. (vandaar dat ik nu kan schrijven)

Ik denk dat ik F2 had moeten kiezen maar wat krijg ik dan voor mijn kiezen en is er een logisch pad wat ik moet volgen?

Ik neem aan dat het verwijderen van de 2x 256MB goed was?

Alvast bedankt voor jullie inzicht en adviezen

mvg

---------- Post toegevoegd om 15:18 ---------- Vorige post was om 15:17 ----------

ps ik heb windows XP

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hi Hean-Pierre

Hier ben ik weer (met de oude kaarten)

Ik heb gedaan wat je zei. Vergeet aub niet dat ik een volslagen amateur ben)

1) oude kaarten vervangen door de nieuwe

2) opgestart, F2 gedrukt

3) Toen kwam er een hele lijst die begon met System Time, System date en de laatste tab was Asset Tag

Ik kon alleen maar op ESC drukken.

Toen verscheen weer het zelfde (inbos werkte voor 20 seconde) Blauw scherm, system dump

4) de oude kaarten er weer in gezet.

5) Pop up van Window....zojuist het systeem herstelt van een ernistige fout......

Kan je aub stapje voor stapje zeggen wat ik moet doen

alvast bedankt

---------- Post toegevoegd om 15:51 ---------- Vorige post was om 15:50 ----------

Sry voor spelfout in je naam Jean-Pierre

---------- Post toegevoegd om 15:52 ---------- Vorige post was om 15:51 ----------

Ik ben dus op Asset Tag gaan staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik weer de nieuwe kaarten erin doe:::

Ik weet (bijna) zeker dat ik nergens het woordje BIOS heb zien staan

en Load & Optimize ook niet en Save en Exit ook niet

Zoals gezegd 99% zeker.

Ik wil natuurlijk wel nog een keer kijken maar voordat ik dat doe eerst uw advies

---------- Post toegevoegd om 16:09 ---------- Vorige post was om 16:08 ----------

Het was trouwens Zwart Wit en zeker niet gekleurd

---------- Post toegevoegd om 16:11 ---------- Vorige post was om 16:09 ----------

Alle uitdrukkingen op uw miniatuur komen mij onbekend voor.

Maar zoals gezegd : Niet 100% zeker

Ik denk dat ik in een verkeerd scherm zat

Wel op F2 gedrukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de pc opstart krijg je dan iets te zien van Merk type moederbord met daar een melding in de trend van Pres Del to enter Bios/Setup?

De toets om in het bios te komen hangt vaak af van het type maar meestal zijn dit Del-Esc of 1 van de F toetsen.

Als je dat weet moet je die toets eens gebruiken en vervolgens 1 van de aangegeven opties selecteren.

Kijk dan eens of je wel normaal kunt werken met de PC zonder BSOD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dit je probleem oplost weet ik helaas niet maar het is het proberen waard.

Een bios update is eventueel ook nog een optie maar dan moeten we weten welk moederbord er in je pc aanwezig is uiteraard.

BSOD = Bleu Screen Off Dead , het o zo gekende blauwe scherm.;-)

Kun je even onderstaande uitvoeren dit om te kijken wat er exact aanwezig is in je systeem.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/MjfaMq1D7JmonTXkubaG6oL

is de link

---------- Post toegevoegd om 16:43 ---------- Vorige post was om 16:41 ----------

Als ik met mijn oude kaarten de computer opstart dan kan ik kiezen uit (na heel vlug op ESC gedrukt te hebben) op microsoft windows recovery device of microsoft XP home edition

op F8 krijg ik een lijstje dat begint met veilige modus en dan veilige modus met netwerkopties etc etc

logboeken VGA modus en o.a. launch bekende config

Denk niet dat we daaraan iets hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.