Ga naar inhoud

Intern geheugen uitbreiden

sers

Aanbevolen berichten

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik las het e.e.a. op een ander forum (die toevallig ging over een dell dimension 4600 en het plaatsen van extra 2x 1g geheugen) zie

Bios Dell dimension 4600 loopt vast - Nationaal Computer Forum

Daarin werd gezegd in tweede instantie gezegd dat ik de nieuwe banken er gewoon bij moest plaatsen, dus in totaal 4. Dat heb ik nog niet gedaan want het verhaal wat daar staat werd nogal dramatisch met niet meer opstarten etc. Dus ik durf dat eigelijk niet te doen voordat ik uw advies heb gekregen.

Ter info ik heb wel nog een externe harddisk maar ik heb nog helemaal geen backup gemaakt van alle programma's (windows etc) Ruimte zat. Misschien is het wijs om gewoon alle programma's of zelfs de hele c schijf te copieeren naar de F schijf. Indien uw antwoord ja is. hoe doe ik dat. Moet ik een map aanmaken in F en gewoon op c gaan staan en dan copy to F ingeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via de Dell site nu een update van de Bios gemaakt met succes. deze was trouwens niet recommended maar optional.Ik heb checkdisk gerund.

Ik heb eerst een nieuwe bank geinstalleerd. zelfde resultaat.

Ik heb in al die jaren nog nooit een driver update of wat dan ook van de Dell site gedaan. Is daar iets mee te beginnen?

---------- Post toegevoegd om 16:25 ---------- Vorige post was om 16:19 ----------

Op de site Documentation

zie je een uitleg van systeem setup. Ik begrijp er niets van! Ik kan dit wel met mijn F2 knop doen.

Misschien dat daar wat possies zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok sorry voor de late reactie maar na een zware panne met mijn internet modem heb ik er twee dagen uit gelegen helaas.:thumpdown:

Ik merk dat je ondertussen en redelijk wat opzoekwerk hebt verricht aangaande je bios probleem.:top:

Nu als eerste zou ik eens willen testen of de twee nieuwe geheugen latjes wel degelijk werken,vandaar stel ik dus voor om deze eens 1 voor 1 te testen dit zonder het oude geheugen aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat had ik gedaan vanmorgen.

Ik heb dus de 2 oude eruit gehaald en er 1 in gedaan op de plaats waar de oude zit en wel diegene die het dichts bij de CPU lag.

Had ik ergens gelezen om te doen.

Same results.

Nu heb ik weer de twee oudjes erin gedaan en als ik de computer opstart geeft ie nog steeds een pop-up met windows heeft zojuist een ernstige fout hersteld.

---------- Post toegevoegd om 21:42 ---------- Vorige post was om 21:41 ----------

ik bedoel in het slot die het dichts bij de cpu ligt

---------- Post toegevoegd om 21:50 ---------- Vorige post was om 21:42 ----------

ter info. Ik heb het boek met de handleiding, ik heb alle originele CD die bij de Dell zaten, ik kan foto's maken van het screen en aan u opsturen indien nodig. Ik heb ook een grote voorhamer klaarliggen (haha)

---------- Post toegevoegd om 21:52 ---------- Vorige post was om 21:50 ----------

Ik heb de computer net weer afgesloten... toen kwam het bericht outlook reageert niet.

Heb ik afgesloten en toen de computer gerestart en nu geeft ie geen popup van windows met dat zinnetje over die ernstige fout

Misschien te snel opgestart nadat ik hem heb afgesloten?

---------- Post toegevoegd om 21:58 ---------- Vorige post was om 21:52 ----------

email doet het wel althans een berichtje naar mezelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het toch nog eens geprobeerd:

Steeds 1 nieuwe in het slot gedaan.

De eerste werkte perfect! ik heb een minuut of 3 mijn mail uitgeprobeerd en toen internet. alles ok.

Toen dacht ik laat ik nog een keer die andere 1GB proberen maar kon de computer niet uit zetten.

Als ik op outlook drukte zag ik Ïnitialasatie van DLL-bestand mislukt. boven aan stond "Bad Pool Header.

Stekker eruit en de tweede geprobeerd, die gaf gelijk weer een geheugendump. Dus die eruit en de eerste 1GB er weer in.

Nou gaf deze ook weer een geheugendump. als ik op f8 druk zie ik wel dat de computer de nieuwe 1GB herkent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.