Ga naar inhoud

Defect bestand op stick

Oaks57

Aanbevolen berichten

Een MS Acces bestand, wat ik had weggeschreven op een USB stick (32 GB), is op de een of andere wijze defect geraakt en niet meer te openen. Heb getracht dit bestand te verwijderen, maar ook dat lukt niet meer. Ik krijg dan de melding "fout 0x80070570. Tenslotte geprobeerd dan maar de gehele stick te formateren, maar ook dat lukt niet meer. Hoe los ik zoiets op ? :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus,

Bedankt voor je reactie.

Nee, ook op een andere computer is het bestand niet meer te lezen of verwijderen. Ook het formateren van de stick is op een andere computer niet mogelijk. Het vreemde is, dat de stick normaal te zien is in <verkenner> of <deze computer>, terwijl een tweede (video-) bestand op die zelfde stick wel gewoon benaderbaar is en uit te lezen. Het is dus kennelijk uitsluitend het defecte Acces bestand dat niet verwijderbaar is en er voor zorgt dat de stick niet is te formateren.

Groet, Oaks57

post-28179-1417704576,1711_thumb.png

post-28179-1417704576,1436_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en ga naar configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer --> opslag --> schijfbeheer.

In het scherm dat zich nu opent ga je naar je USB-stick (staat aangeduid als verwisselbaar), klik er met rechts op en kies dan voor formatteren.

Wees zéér alert : formatteer enkel de USB-stick (aangeduid als verwisselbaar) !

post-20447-1417704576,3153_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer het eens vanuit een dosbox:

Start->uitvoeren

Vul 'cmd' in om de 'dos'-box te openen. Type vervolgens 'format L:' (zonder de ' ')

Je kunt ook eerst proberen om het corrupte bestand te verwijderen.

typ 'L:' (om naar je usb-stick te gaan)

typ 'del naam_bestand.mdb' (telkens zonder de ' ' om het bestand te verwijderen)

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

De stick is geformateerd als Fat32. Bij de nieuwe formatpogingen heb ik zowel FAT als NTSF geprobeerd met een negatief resultaat bij beide manieren.

Ook de virusscanner heeft geen infecties kunnen vinden op de stick. Voorlopig geen vooruitgang dus, maar misschien komt de gouden tip nog ! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.