Ga naar inhoud

adresbestand gekaapt

wolfrider

Aanbevolen berichten

Kreeg een e-mail van een collega op het werk, die ik opende maar een niet werkende of bestaande link bevatte.

Blijkt nu dat zijn adressenbestand is gekaapt en aan iedereen daaruit deze e-mail is gestuurd.

Heeft het zin om in mijn 'contactpersonen', een fictief contactpersoon toe te voegen.

Bijvoorbeeld [naam] _xxxx, e-mail adres @ maakt niet uit.

_xxxx komt vanzelf bovenaan te staan, en dit zou moeten voorkomen dat een adresboek gekaapt wordt.

Is dit onzin of werkt dit echt ? :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werkt - naar mijn inzicht - niet, omdat het gehele adresboek gekaapt wordt, ongeacht de inhoud. Ook een fictief adres wordt dan mee gebruikt voor het verzenden van SPAM.

Op één fout adresje komt het voor professionele SPAMmers niet aan :dong:

Indien je de link hebt geopend, zou ik toch ook op jou PC eens grondig bekijken hoe het staat met malware, e.d. Want dat zou het klikje teveel kunnen geweest zijn. En afhankelijk van welk mailprogramma je gebruikt, misschien ook bij jou maar het wachtwoord aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.