Ga naar inhoud

download probleem

mark22

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ben in het bezit van 2 laptops, beiden met windows xp. Wanneer ik een bestand wil downloaden (bv *.rar bestand) komt de ene pc vragen waar hij het bestand moet in downloaden, wat ik ook zo wil dat hij het komt vragen.

Bij de andere pc echter, download hij onmiddellijk het bestand en plaats het in de tijdelijke internetmap en opent hij Winrar. En dat wil ik nu net niet. Ook bij een gewone file die ik wil downloaden, plaatst hij deze altijd bij tijdelijke internetmap ???

Wat of waar doe ik iets verkeerd ????:hmmmm:

Dank bij voorbaat !:help:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breng je Internet Explorer terug naar zijn basisinstellingen en kijk of dit je probleem oplost.

Klik op 'extra' --> 'internetopties' en ga dan naar tabblad 'geavanceerd'.

Klik onderaan op de knop 'opnieuw instellen', klik nogmaals op 'opnieuw instellen'.

Nadien klik je op 'toepassen' en dan op 'ok'.

Nu herstart je je Internet Explorer.

Hieronder een foto ter verduidelijking.

post-20447-1417704578,299_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het betreffende bestand wordt ook meteen geopend. Dat is hetzelfde resultaat als wanneer u bij de, openen / opslaan prompt zou kiezen voor "openen". Wellicht kunt u een systeemherstel naar eerdere datum uitvoeren mits het probleem recent ontstaan is.

U kunt Systeemherstel als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires, klik op Systeemwerkset en klik vervolgens op Systeemherstel.*

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het betreffende bestand wordt ook meteen geopend. Dat is hetzelfde resultaat als wanneer u bij de, openen / opslaan prompt zou kiezen voor "openen". Wellicht kunt u een systeemherstel naar eerdere datum uitvoeren mits het probleem recent ontstaan is.

U kunt Systeemherstel als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires, klik op Systeemwerkset en klik vervolgens op Systeemherstel.*

Werk ook niet hoor, ben zelfs 5 maanden terug gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij de bestands type koppelingen (hierdoor kan Winrar automatisch worden opgestart). Ook in de opties van Winrar mss ?

Hallo, ik begrijp niet zo goed wat U bedoelt met bestands type koppelingen, maar wat ik wel kan zeggen is dat de instellingen van de opties van Winrar in beide pc's dezelfde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke manier voer je een download uit?

Via je internet explorer?

Ga in internet explorer naar extra.

Dan ga je naar downloads weergeven.

In dat scherm klik je onderaan links op opties.

in het daaropvolgende scherm kan je de downloadlocatie aanpassen.

------------------------------------------------------------------------------------

Ook zal je de standaardactie moeten wijzigen die gekoppeld is aan je bestand.

voer onderstaande uit:

De standaardactie wijzigen

1. Klik achtereenvolgens op Start, Configuratiescherm en Vormgeving en thema's en klik op Mapoptiesom het dialoogvenster Mapopties te openen.
  2. Open het tabblad Bestandstypen.
  3. Klik in de lijst Geregistreerde bestandstypen op de bestandsextensie die u wilt wijzigen.
  4. Klik op Geavanceerd om het dialoogvenster Bestandstype bewerken te openen.
  5. Klik op de opdracht die u als standaardactie wilt instellen en klik op Standaard.
  6. Klik op OK en klik op Sluiten.

ook kan deze link je misschien nog verder helpen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.