Ga naar inhoud

meer bestanden openen

leen48

Aanbevolen berichten

Het volgende probleem doet zich voor:

Wanneer ik meerdere bestanden wil openen krijg ik als eerste scherm "Ïtem verplaatsen" en na annuleren een tweede scherm "Items kopieren". Bij elk te openen bestand doet zich dit voor. Wanneer ik 1 enkel bestand open is er geen probleem.

Bovenstaande doet zich voor in zowel office als in windows XP.

Dus het ligt niet aan een programma maar aan windows.

Bij mijn twee PC worden de geactiveerde bestanden normaal achter elkaar geopend, zonder de genoemde schermen.

Welke instelling moet ik maken of veranderen om het te verhelpen?

Ik ben benieuwd

Groeten

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je reactie,

Als ik meerdere bestanden (het kunnen word bestanden of excel bestanden zijn, maar ook muziekbestanden) activeer, dus de linkermuisknop ingedrukt hou en over de werkbestanden ga, daarna met de rechterknop een submenu open, zie je bovenaan het submenu ,openen, staan.

Bij mijn ene PC worden alle geactiveerde werkbestanden achtereenvolgens tegelijk geopend, en zijn dan geminimaliseerd zichtbaar, maar bij mijn andere PC (zelfde windows versie) dient zich het mijn besproken probleem voor.

Ik hoop zo duidelijk te zijn, anders maak ik wel een afbeelding van het probleem

Groeten Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meerdere bestanden wil selecteren moet je dat doen door de ctrl- toets ingedrukt te houden en dan telkens je bestand aanklikken met de linkermuisknop, heb je alle bestanden geselecteerd dan klik je met de rechtermuisknop.

Nu opent zich een menu waar je kan kiezen voor openen enz.........

post-23245-1417704578,4701_thumb.jpg

Item verplaatsen krijg je als je de geselecteerde bestanden gaat slepen naar een andere plaats.

Maak je misschien een sleepbeweging tijdens het selecteren?

post-23245-1417704578,4254_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Nee ik maak geen sleepbeweging, het gekke is dat het op de ene pc wel werkt, en op de andere niet.

Hij reageert alsof ik de optie ,items verplaatsen, en ,items kopieren, doe.

Als ik muziekbestanden open, en links, "alles afspelen'' aanklik krijg ik dezelfde foute reactie.

Het is alsof er een fout in de windows zit, of een instelling niet goed heb gedaan.

Als ik de schermpjes heb weggeklikt met annuleren opent hij wel gewoon de bestanden, maar het is zeer irritant.

Ik moet soms 25 bestanden tegelijk openen om een dezelfde bewerking te doen binnen excel.

Ik moet dan 50 keer annuleren doen om het resultaat te bereiken.

Dit werkt dus niet. Vandaar mijn vraag of ik een instelling moet veranderen?

Groeten

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande eens uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.