Ga naar inhoud

Na opstarten van pc alle foto's verwijdert help

connymc

Aanbevolen berichten

Na het opstarten van mijn pc (die ik alleen gebruik voor foto's en filmpjes) zonder internet aansluiting, zijn alle foto's opeens verdwenen.

Op mijn 2de schrijfstation D waar ik die normaal opzet, bij picassa 2 en via zoeken is niets meer te vinden.

Na schijfcontrole geeft hij dit probleem bestandsrecord 24 tot 27 onleesbaar,

bezig met het herstellen van segment van USN-logboekbestandsrecord. Na dit is het nog niet opgelost.

Als ik mijn D schrijfstation aanklik om te openen vraagt hij of ik deze wil formateren, natuurlijk niet.

Weet er iemand raad, ik dacht er goed aan te doen een apparte pc te gebruiken voor foto's en filmpjes.

Groetjes Conny

---------- Post toegevoegd om 07:53 ---------- Vorige post was om 07:50 ----------

Nu krijg ik de melding D:\ is niet toegankelijk bestand of map is beschadigd en onleesbaar;

Groetjes Conny

---------- Post toegevoegd om 07:54 ---------- Vorige post was om 07:53 ----------

Nu krijg ik de melding D:\ is niet toegankelijk bestand of map is beschadigd en onleesbaar;

Groetjes Conny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een beetje lastig probleem. Nu zou het slim zijn om een externe harde schijf te proberen te regelen, of een USB-stick waarvan u zeker weet dat deze genoeg ruimte heeft voor al uw bestanden.

Even voor mijn duidelijkheid: Dat tweede schijfstation, is dat een fysieke tweede schijf, of een tweede partitie op de harde schijf waar ook de C:-partitie op staat? Dit kunt u zien als u uw schijfbeheer opent. Daarnaast is er natuurlijk de vraag of u op deze computer wel een goede up-to dat virusscanner draait. De computer mag dan wel niet aan Internet hangen, maar er zullen toch op een of andere manier gegevens op gezet moeten worden. En als dat gebeurt met geïnfecteerde datadragers, dan hebt u alsnog een geïnfecteerde computer...

De externe schijf zult u na het herstellen van de gegevens niet lang nodig hebben, dus misschien kunt u die ergens lenen? Maar u kunt hem ook gebruiken als extra back-up van de belangrijkste gegevens, dus aanschaffen zou ook geen slecht idee zijn.

In dit geval denk ik dat het voldoende is om een goed dataherstel-programma te gebruiken. U weet waarschijnlijk wel hoe groot de partitie is die u nu niet meer kan benaderen. Probeer een externe harde schijf te vinden die minimaal even groot is. Deze sluit u dan aan op de computer en controleert of deze een partitie heeft die genoeg vrije ruimte bevat om al uw belangrijke gegevens op te bewaren.

Nu zult u toch echt even internet nodig hebben, omdat u een (paar) programmaatjes nodig gaat hebben. Allereerst zou ik u willen adviseren om Recuva op te zoeken (Recuva - Undelete, Unerase, File and Disk Recovery - Free Download). Dit is een gratis data-herstel-programma, dat best aardig werkt. Als professional zou ik het niet gebruiken, omdat er betere programma's zijn, maar ik denk dat dit programma hier wel zal voldoen.

Met Recuva gaat u de tweede partitie scannen en de gegevens die het terug vindt, laat u opslaan op de externe schijf. Sla ze niet op op de tweede partitie, dan kunt u er immers nog steeds niet bij! En u hebt de kans dat u gegevens die u wilt redden, overschrijft, zodat ze niet meer te redden zijn.

Als dit proces klaar is, controleert u de externe schijf, of alle belangrijke bestanden zijn terug gekomen. Mocht u alles terug vinden, dan kunt u het volgende programma overslaan.

Mocht u toch nog zeer veel bestanden missen, dan raadt ik u aan om het programma File Scavenger op te zoeken (Data recovery tool for Windows 7, Vista, XP, 2000, Server 2003/2008 and NT). Om alle functionaliteiten te kunnen gebruiken, zult u hiervoor wel moeten betalen, maar de kans is zeer groot dat u zeer veel bestanden kunt redden met dit programma. De werking vand eze applicatie is vrij simpel, maar kies wel voor een uitgebreide scan, aangezien de 'Quick scan' u hetzelfde resultaat zal opleveren als Recuva. Ook de resultaten van dit programma slaat u op op de externe schijf. Controleer of u nu wel alles terug heeft gekregen. Zo niet, dan kunt u er thuis weinig meer aan doen en zal een professioneel datarecovery bedrijf ingeschakeld moeten worden. Denk dan aan RSE of Kroll-Ontrack.

Als u alle gegevens terug heeft gevonden, dan gaat u naar uw schijfbeheer, waar u de complete D-partitie verwijderd en daarna opnieuw aanmaakt. Gebruik NIET de snelle formattering, omdat u dan een belangrijk controlemechanisme overslaat. Als de partitie compleet is aangemaakt, gebruikt u Scandisk om deze nog eens compleet te testen. Als u dan geen problemen aantreft, kunt u de gegevens van de externe schijf weer terug zetten.

Treft u wel problemen aan, dan is het aan te raden om de schijf te vervangen, voordat u er gegevens opzet die voor u belangrijk zijn.

In plaats van een externe schijf kunt u ook ervoor kiezen om een nieuwe schijf intern aan te sluiten. Het installeren en regelmatig updaten van een goede virusscanner is ook een punt dat niet vergeten mag worden. Eenmaal per week de computer even aan internet hangen voor de updates van de virusscanner en Windows zou voldoende moeten zijn. U kunt hiervoor heel goed kiezen voor de gratis variant van AVG, maar er zijn ook andere scanners die een redelijk goede bescherming bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.