Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

AVG is helaas geen lichtgewicht meer...:dong:

Zelf werk ik ook met Avast 6 (free versie), tot grote voldoening.

Heb echter nog wel het probleem dat het beeld soms uit blijft. Als ik dan inlog (met het scherm uit), even wacht en dan via de FN-toets het beeldscherm inschakel, gaat hij weer aan.

Gebruik je de slaapstand ?...

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ja die gebruik ik wel eens, maar probleem treedt ook op wanneer ik opnieuw opstart. Heb wel ontdekt dat dit vooral gebeurd als ik op de accu werk!

Geplaatst:

Ga eens via start (Windowsknop links onderaan)--> configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> energiebeheer --> de schema-instellingen wijzigen...check daar eens de instellingen voor je scherm in het gebruikte energieschema.

De slaapstand is een compleet onzinnige functie : hij veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en eens de problemen er zijn, is de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...da's eigenlijk het eerste wat ik uitschakel op een nieuwe of geherinstalleerde laptop of pc.

Geplaatst:

Toen ik net de laptop koud opstartte, gebeurde weer het zelfde. Toen ik de oplader er in stak, ging het beeld pas aan, terwijl de accu toch nog op ongeveer 40% zat. Volgens mij gebeurd het telkens met een koude start/herstart als hij op de accu staat.

Geplaatst:

Had je van dit laatste fenomeen al last vanaf 'dag 1', of is dit 'later' ontstaan ?...

Indien het later is ontstaan, kan je dan toelichten waar het is ontstaan ?...nadat je zelf een aantal programma's van de Asus-software had verwijderd (zie post 1) of in een ander stadium ?...

Geplaatst:

Probleem is er al vanaf dag één. Overigens staan alle Asus-programma's er nu nog op, want ik de fabrieksinstellingen teruggezet. Ik ga nu eerst eens alle Asus-programma's en drivers eens updaten, kijken of dit iets op lost.

Geplaatst:

De recovery (via de F9-toets) was inderdaad de volgende stap die ik je wou voorstellen...:top:

Je vindt alle drivers voor je laptop via de link die ik eerder postte :

Mocht je nadien een verwijderde tool willen terugplaatsen, dan kan je die hier altijd weer downloaden.

Indien het updaten van je drivers ook geen gunstig effect heeft zou ik de laptop aanmelden voor een herstelling / nazicht onder garantie...dit kan je hier .

Omschrijf bondig (max. 150 karakters) de problematiek en de reeds ondernomen stappen (recovery en drivers).

Asus Support neemt via mail met jou contact op, mogelijk met nog een paar uit te voeren handelingen, mogelijk met een toelating om het toestel terug te sturen : RMA.

Dit gebeurt kosteloos : toestel wordt aan huis opgehaald en terug afgeleverd.

Mijn persoonlijke ervaring is dat dit veel sneller gaat als je dat rechtstreeks doet.

Geplaatst:

Heb het probleem vandaag nog niet ondervonden. Lijkt opgelost dus na het herinstalleren van de drivers. Ze waren overigens allemaal up to-date, maar wss eentje corrupt of zo dan.

Mag ik jullie allen danken voor de hulp!

Gr,

Peter


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.