Ga naar inhoud

PC start niet meer op


Wastinator

Aanbevolen berichten

Beste,

Vorig maand heb ik een nieuwe computer in elkaar gezet.

Eerst had ik illigaal windows 7 erop, om te testen.

Na paar blauwe schermen heb ik besloten om alles gewoon legaal te doen, heb daarna de legale versie aangeschaft en geinstalleerd. Mijn computer heeft erna 3 weken gedaan, maar wanneer ik mijn computer opstartte zag ik wel dat er een paar fouten waren.

==

Raid van 1 TB | Status: Degraded

Raid van 839 GB | Status: Degraded

Physical Devices: Port Device, Size: 931.5GB (3x) Waarvan er bij 2 staat in het groen: Member Disk(0,1) en bij de derde staat: Error Occurred(0,1)

==

Maar eergister zat ik gewoon op youtube en viel mijn computer plotseling uit.

Daarna probeerde ik hem aan te doen, zonder succes. (Geen piep / geluid of reactie)

Heb dag erna computer open gemaakt, electriciteit aangesloten en zag dat power lampje wel van moederbord brandde en dat de ventilators van alle onderdelen wel 2 seconde draaiden en daarna valt alles uit op het power lampje na. Wanneer ik electriciteit kabel eruit trek, valt de powerlampje na 3s a 5s uit.

Volgens mij is de mobo defect, maar heb de batterij al vervangen zonder succes.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Wastinator

Link naar reactie
Delen op andere sites

@j-p

Bedankt voor je hulp. Maar, nu zijn alle onderdelen aangesloten op de moederbord.

Moet ik alles loskoppelen? En hoe/waar zou ik de onderdelen kunnen opbergen? Want ik denk dat de RMA wel 1-2 weken kan duren voordat ik een nieuwe ontvang, zonder dat ze schade kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst eens proberen om met een andere power supply te testen, en tegelijk de kabelconnecties eens na te kijken.

Tussen haakjes waarom een raid op een gewone PC ? Als je toch een Raid controller hebt ben je beter af met raid 0 of JBOD (indien mogelijk). Verwar een Raid niet met een backup ! Als je moederbord of je controller het opgeeft ben je net zogoed alle data kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.