Ga naar inhoud

pc valt uit


vincent1972

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb sinds een paar weken een vervelend probleem

het is een amd dual core 6000

4 gb ram

2 hd sata 1T

voor de rest asus moederbord met onboard geluid en grafische kaart

nu het probleem:

ik kan alles doen , surfen downloaden , word excel enz

dat gaat allemaal goed.

maar als ik mediaplayer , of virtual dj , mijn webcam recorder noem maar op

start , dan valt mijn pc na een tijd uit.

soms na een paar minuten soms na een half uur

de pc is nu 2 jaar oud en de voeding heb ik al moeten vervangen omdat deze toen stuk gegaan is.

ik heb er dan eentje in gestoken die ik nog had liggen en deze werkt of (nu misschien werkte) goed.

het lijkt er op als de pc moet 'werken' dat hij na een tijd uitvalt.

wat kan het zijn?

zou mijn voeding weer aan vervanging toe zijn of zou het het ram geheugen zijn?

of misschien nog iets anders?

mvg

vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de pc valt uit enkel tijdens een zware taak!!

Voer onderstaande eens uit dit tijdens of na wat zware bewerkingen en post dan het gevraagde logje.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grondige ontstofbeurt lijkt me hier wel op zijn plaats te zijn...zoals Jean-Pierre aanhaalt : temperaturen zijn GEVAARLIJK hoog.

Ontkoppel alle randapparatuur, koppel de spanning af en zorg dat je zelf statisch ontladen bent voor dat je de kast opent...raak hier voor bijvoorbeeld een ongeschilderd deel aan van een radiator of waterleiding.

Eigenlijk draag je zelf ook best enkel katoenen kledij, zeker geen fleece.

Als je werkt met perslucht via een compressor zorg dan dat deze uitgerust is met een waterafscheider en drukregelaar...het is is niet de bedoeling dat je je pc met 8 of 10 bar druk te lijf gaat gaan....werk je met een spuitbus met gecomprimeerde lucht, hou deze dan nooit onderste boven.

De stofzuiger kan je gebruiken om voorzichtig het meeste stof te verwijderen.

Blaas nooit rechtstreeks op de fan wanneer deze vrij kan ronddraaien, blokkeer hem op dat moment.

Gebruik een zuiver borsteltje of penseel om vastzittend stof voorzichtig mee los te borstelen...dit mag je ook doen met de schoepen van je fan.

Nadien kan je een nieuw Speccy-logje posten, hierin kan je meteen zien hoe de temperaturen zijn na de poetsbeurt.

Doe het zeer grondig...en...zeer voorzichtig.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.