Ga naar inhoud

D: Schijf doet moeilijk

Fakemon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier zoals jullie misschien wel zien en hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik niet geweldig ben met computers. Ik heb slechts de basiskennis.

Recentelijk krijg ik steeds een melding dat mijn harde schijf bijna vol is, terwijl ik eigenlijk bijzonder weinig op mijn computer heb staan.

Hoe kan ik er wat aan doen dat de schijf zo vol is?

EDIT: D: SCHIJF natuurlijk, niet schij.

post-28293-1417704584,5103_thumb.jpg

aangepast door Fakemon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een schijfopruiming geprobeerd?

Open de eigenschappen van de D schijf en klik op de knop schijfopruiming.

Windows onderzoekt nu de schijf om na te gaan welke bestanden zonder problemen kunnen verwijderd worden.

Je krijgt nu een overzichtje met het resultaat onderverdeeld in een aantal categorieën en een aanduiding van de winst die je kan maken met deze opruiming.

Klik op OK om de opruiming effectief uit te voeren.

Je kan ook het tabje meer opties openen en onderaan bij systeemherstel de oude herstelpunten verwijderen. Het laatste herstelpunt wordt wel behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor je reactie ten eerste natuurlijk.

Om de één of andere manier doet mijn schijfopruiming nooit iets. Al meerdere keren gewoon twee dagen aan gehad en er is geen enkel beetje vooruitgang. Blijft stilstaan op analyseren geloof ik. Wel een beetje raar.

Het herstelpunten verwijderen is wel gelukt, hier heb ik een paar gig winst mee geboekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier gaat het lang duren voor we weten wat er eigenlijk op de D schijf staat :-)

We gaan het dus anders aanpakken.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires en open het opdrachtprompt.

Tik in:dir d: /s > c:\filelistD.txt en druk op Enter. Let op de spaties.

Open de C schijf en je zal het bestand filelistD.txt zien staan.

Voeg dit bestand toe als bijlage aan je volgend bericht.

Als het bestand te groot is om als bijlage toe te voegen, kan je er eerst een zip bestand van maken en dan het zip bestand toevoegen als bijlage.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.