Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij misschien helpen met het volgende probleem :

ik gebruik in de biljartclub tijdens de wedstrijden een excel computergramma waarmee

ik op een grotere monitor de gespeelde caramboles, beurten en tussenstanden voor

iedereen overzichtelijk weergeef.

Nu moet ik evenwel ook nog steeds een handgeschreven stand van zaken bijhouden teneinde

te verzekeren dat er geen gegevens verloren gaan mocht er zich een storing voordien

aan bvb de electriciteit of de computer.

Nu wi ik die zekerheid inbouwen in mijn programma, waarbij het volgens mij mogelijk moet zijn om via

visual bacis in te bouwen dat het programma wordt gesaved telkens als er een wijziging in de stand

wordt ingegeven.

Kan iemand mij helpen met een macro daarvoor? Mijn eigen kennis in VBA is daarvoor te beperkt.

Ik weet ook wel dat autoherstel in Excel een mogelijkheid is, maar dat is toch nog niet echt wat ik zoek.

Dank bij voorbaat voor de hulp.

Theo

• 1 maand later...
Geplaatst:

Sorry voor het late antwoord maar deze vraag was door de mazen van het net geglipt.

Je hebt hiervoor niet echt vba nodig.

Je kan na elke wijziging in het excell blad de toetsencombinatie control + s gebruiken om het bestand op te slaan.

Als je het toch met vba wil doen, moet ik het even zoeken want het is al een tijd geleden dat ik nog vba gebruikt heb.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.