Ga naar inhoud

welk is nu het beste gratis antivirus programma?

Aanbevolen berichten

Hier (klik er op) ga je gegarandeerd heel wat leesvoer vinden.

Persoonlijk heb ik goeie ervaringen met Avast.

Zelfs de beste anti-virus is helaas niet opgewassen tegen de grootste bedreiging van elke pc : de persoon die zich tussen het scherm en de rugleuning bevindt... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik ervan kan uitmaken is avg free dan de beste....

de persoon die zich tussen het scherm en de rugleuning niet in acht genomen.

Dat lijkt me niet de juiste conclusie : van de free-versies komt AVAST bovenaan, AVG en MSE zitten zowat op hetzelfde niveau.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor de ene gebruiksvriendelijk is is het voor de andere niet. Het hangt dus ook deels af van persoonlijke voorkeur.

Ikzelf gebruik avast op verschillende systemen en ben er tevreden over. Op een ander (virtueel) systeem heb ik onlangs Avira geïnstalleerd, maar heb het nog niet volop kunnen testen dus kan er ook nog geen mening over geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste is dat je over een up-to-date virusscanner beschikt...en dat je dat anti-virusprogramma ook aanvult met een degelijke malware-scanner (bijvoobeeld : MBAM), die je ook eerst telkens update alvorens je gaat scannen.

Bij installatie van software dien je zeer alert te blijven voor mogelijk 'gratis aangeboden' toolbars...ze zijn overbodig en ze vormen een risico mbt veiligheidslekken.

Gezond verstand bij het surfen en oplettendheid wanneer je ergens 'ja' of 'nee' moet klikken...het gevaar schuilt meestal in één overbodig klikje.

Ik heb hier net een zeer zwaar geïnfecteerde laptop van een vriendin onderhanden genomen...hij was beschermd met MSE.

Tot de foute update van november 2008 ben ik een tevreden AVG-gebruiker geweest, nadien ben ik meteen overgestapt naar Avast...

En ja, zo zullen we allemaal wel onze ervaringen en verhalen hebben... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, daje dat beter kan aanschaffen een anti-virusprogramma

gebruik al 4 jaar Panda internet security en zonder problemen

da zijn mijn ervaringen

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.