Ga naar inhoud

Opstarten PC onder windows 98

Gast Geert Aerens

Aanbevolen berichten

Gast Geert Aerens

Ik heb nog een oude PC onder windows 98 welke verkeerd is afgesloten en bij het opstarten wordt een scandisk uitgevoerd. Na 94 % stopt de scandisk en vraag of ik gevens wil opslaan of repareren. Echter via het toetsenbord kan ik geen enkele actie meer uitvoeren.

Ik heb al van alles geprobeerd zoals ander toetsenbord, andere aansluitdraad,controle aansluiting in de PC,...

Opstarten in veilige modus door CTRL toets in te drukken bij opstarten heeft ook geen effect. De lampjes op de Num-lock toets branden ook niet.

Wie kan mij helpen om deze PC terug in actie te krijgen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 99% van de gevallen gaat het om 'USB legacy support' dat op enabled moet staan in de bios.

De bios zelf is vaak nog wel benaderbaar met een USB keyboard, maar zodra je daar voorbij bent en je zit in een DOS achtige omgeving (dus voordat de USB drivers geladen zijn) werken toetsenbord en muis niet meer. door legacy support op enabled te zetten kan je wel in die omgeving er mee werken (bios laadt dan een soort USB driver voor DOS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Geert Aerens

Dit betekent dus dat ik moet proberen om een USB keybord aan te sluiten en vervolgens een instelling in de BIOS aanpassen. Zou daarna alles terug opstarten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.