Ga naar inhoud

Aankoop Dell Laptop XPS 17 of 15z of Mac Book Pro?

Gast Weynsie

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en heb mijn oog in eerste instantie laten vallen op de XPS reeks van Dell.

Alleen twijfel ik tussen de XPS 17 en de XPS15z.

XPS 15z (strakker design) - Specificaties:

• 2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processore, (2,7 GHz , 4Threads, 4MB cache)
  • 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
  • 8-cel lithium-ion hoofdbatterij
  • 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
  • 40 cm(15,6-inch) witte led TFT-beeldscherm met Full HD-resolutie (1.920 x 1.080) en TrueLife™
  • 2048MB NVIDIA® GeForce® GT 525M Videokaart met Optimus
  • € 1249,-

XPS 17 - Specificaties:

• 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
  • 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
  • 9-cel lithium-ion hoofdbatterij
  • 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
  • 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
  • 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
  • € 1249,-

Ik zal de laptop vooral gebruiken voor Adobe toepassingen (Indesign - Photoshop - Illustrator).

Daarom is de 3de optie is een MacBook Pro 13 inch (met extra scherm)

• 13-inch breedbeeldscherm
  • Resolutie van 1280 x 800 pixels
  • 2.7-GHz Intel Dual-Core i7
  • 4GB 1333-MHz DDR3 SDRAM (twee SO-DIMM)
  • 500 GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
  • Intel HD 3000 met 384MB
  • € 1499,-

Graag jullie meningen! Shoot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de middelste is het beste qua specificaties, vooral als je wilt gaan werken met een photoshop.

de bovenste is qua resolutie beter wat handig is als je met photoshop bezig bent omdat je dan afbeeldingen kunt maken in hogere resolutie, maar zowel de videokaart als de processor zijn minder goed.

de macbook pro heeft een intel core I7-2620M met een HD3000 videochip zoals je al zei.

als ik naar die gegevens kijk denk ik dat de andere laptops beter zijn. de display van de macbook is ook nog maar net goed genoeg qua resolutie, dus ik denk dat de middelste laptop het beste is.

PS de accu duur van de middelste is denk ik wel het laagste omdat die het grootste scherm heeft en een quadcore inplaats van een dualcore. (hij heeft wel 1 Cel meer dus misschien dat dat het gelijk trekt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Right. Bedankt voor de tips.

XPS 15 geschrapt. MacBook Pro geschrapt.

Maar dit weekend kwam ik nog 2 modelletjes tegen van ASUS.

ASUS X93SV-YZ095V bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

en

ASUS N73SV-V1G-TZ323 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Die X93 lijkt me een zeer goede koop. Het rare is dat ik geen lagere specificaties kan vinden die het prijsverschil met de duurdere N73 kan verklaren. Integendeel. Groter scherm. Meer geheugen. Behalve dan het design misschien?

Maar is het verschil in 8192 en 12288 DDR3 nog voelbaar?

Iemand ervaring met ASUS versus DELL?

Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het verschil nog voelbaar is, maar de X93 ziet er wel heel goed uit inderdaad. ik denk dat ik eerder voor een asus zou gaan dan een dell, waarom kan ik je eigenlijk niet zeggen. het is gewoon een beetje gevoel. tegenwoordig zie ik meer asus dan dell misschien dat het daar aan ligt.

belangrijk! lees wel even de reviews misschien dat er iets tussen staat waarvan jij toch zegt dat je dat belangrijk vind.

review

ik denk dat je aan 12GB meer hebt dan aan 8Gb omdat jij foto's wilt bewerken en videobewerken(als ik het goed begrepen heb). hierbij heb je meestal wat meer ram nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een voorkeur voor de Asus X93.

Alleen enkele sterke twijfels erbij:

- ik vind dit type nergens terug op de officiële ASUS-website

- de laptop is niet te bezichtigen in de Vandenborre winkels en er kan geen precieze leveringsdatum gegeven worden

- prijs/kwaliteit zit dit wel zéér goed. Is een stuk goedkoper dan de N73 die lagere specificaties heeft.

- dit type is bij geen enkele andere ASUS-verdeler terug te vinden

Volgens Vandenborre is dit een nieuw toestel dat pas geleverd kan worden vanaf eind oktober (ten vroegste). Dat klopt volgens mij niet, aangezien ik al reviews/opmerkingen gelezen heb (oa op de website van VDB zelf).

Kblijf het een vreemd verhaal vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.