Ga naar inhoud

Winword.exe proces

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een windows XP computer waarop office 2003 is geïnstalleerd.

Wanneer ik een nieuwe e-mail wil aanmaken via outlook 2003 dan wordt automatisch ook het proces Winword.exe opgestart (dit proces wordt gebruikt voor de spellingscontrole) waardoor ik een 15 tal seconden moeten wachten voordat ik kan beginnen met typen.

Als ik in mijn taakbeheer het proces bekijk, gebruikt het winword.exe proces 60% van mijn geheugen.

Wanneer ik de spellingscontrole uitzet in outlook loopt alles perfect.

Hoe kan ik mijn outlook terug snel laten werken en toch mijn spellingscontrole gebruiken?

mvg

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de log opgevraagd

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 9:33:22, on 11/10/2011

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.17099)

Boot mode: Normal

Bij het openen van een nieuwe e-mail opent outlook word,het is word die eigenlijk enorm traag is.

Als ik gewoon een nieuw word bestand opstart dan moet ik 15 sec wachten voordat ik kan beginnen met typen.

mvg

Alex

aangepast door iedereen is gek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een bekend domain.

Ik heb volgende punten al uitgevoerd :

Normal.dot bestand verwijderd en opnieuw laten opstarten

registery aangepast : HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word (deze map verwijderd , maakt zelf terug een nieuwe aan)

Temperary bestanden verwijderd

Dit is een fout bij de gebruiker en niet bij de PC.

Als ik inlog met een andere gebruiker heb ik dit probleem niet.

mvg

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je log wijst ook niet naar enig algemeen probleem. En alles wat je kan doen om het Word-sjabloon te vernieuwen, heb je ook gedaan. Malware is dan uitgesloten en een fout sjabloon eveneens. Vermits je zelf hebt vastgesteld dat de oorzaak bij de gebruiker ligt, zou je een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken en de "foute" gebruiker verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.