Ga naar inhoud

Computer start traag op en loopt vaak vast


gekkerd

Aanbevolen berichten

Ik meen uit de vorige posts te kunnen opmaken dat één en ander gerelateerd is aan onrespectvol gebruik van je netbook.

De verse koellucht wordt langs de onderzijde aangezogen, dus : gebruik op de schoot is echt wel compleet not done...net zoals ruw neerzetten...:hmpf:

Kopieer alle belangrijke persoonlijke bestanden op een externe geheugendrager en maak eventueel een image van je HDD.

Een standaard HDD voor je netbook kost (enkel het onderdeel) ongeveer €50 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dat de pc op schoot not done is was ik al achter, ik zet er dan ook meestal een boek onder als ik e'm op m'n schoot zit, is dat beter? :)En dat ruw neerzetten: hij crasht vaak als je e'm niet heel rustig neerzet, dus ook als je e'm voor normale begrippen normaal neerzet crasht ie vaak. het afsterven van de hdd zal toch niet enkel daardoor komen? ik heb eerder het idee dat de netbook gevoeliger is geworden door iets anders.laatste vraag: hoe lang kan mijn hdd nog mee voordat ie het begeeft? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang de HDD nog meegaat daar kunnen we geen datum opplakken helaas.

Nu het ruw behandelen van een toestel waar mechanische apparaten inzitten is nooit aan te raden,1 keer een verkeerde handeling kan al voldoende zijn helaas.

Voorlopig doet de Netbook terug wat hij hoort te doen zoals eerder door u gemeld dus nu is het best dat je een backup neemt van alles wat voor u van belang is dit om zeker te zijn dat je bij verdere problemen toch nog dat wat van belang is in je bezit hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is onmogelijk om te zeggen hoe lang je HD nog zal meegaan, helaas.

Zie het vaak dat ze enkele uren, of dagen en ook wel eens enkele weken of maanden nog werkt.

De aard van de beschadiging in de harde schijf en welke onderdelen er schade hebben opgelopen is niet te zien of te meten.

Dit is gewoon niet te voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je met de beste wil van de wereld écht niet voorspellen...vervang de HDD zo snel mogelijk, dan ben je zeker dat alles weer ok is en je weer geruime tijd over een betrouwbare netbook beschikt...als je hem correct behandelt... :-)

Dasle was sneller...maar we denken het zelfde... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe HDD houdt een herinstallatie in en dat resulteert dan in een frisse en nieuwe start.

Tijdens het plaatsen van de HDD kan ook het stofgehalte van de netbook worden gecontroleerd.

Wat de toekomst brengt zal in grote mate afhankelijk zijn van de manier waarop jij de netbook behandelt... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nouja, ik heb e'm wel eens op mijn schoot gezet zonder boek, maar toen waren de problemen al gekomen, daar komt het dus niet door. Want in de maanden dat het nog goed ging ben ik heel goed met de pc omgegaan, ik denk dus ook dat dit een zwakke mini-laptop is. Maar na iets van 5 jaar is een mini-laptop toch ook niet meer te gebruiken, ook bij goed gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.