Ga naar inhoud

Computer start traag op en loopt vaak vast


gekkerd

Aanbevolen berichten

Je zit met de combinatie van techniek, behandeling en toch ook wel een geluksfactor.

Een vriend van me werkt nu al 8 jaar (gemiddeld 9u per dag) met dezelfde laptop...terwijl anderen al na 3 jaar een nieuwe moeten kopen...

Zoals reeds eerder (ook door de collega's) aangehaald is daarin geen voorspelling mogelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oke, maar ik had het dit keer over de laptop zelf en niet over de hdd.

Maar hoe kan het dan een geluksfactor zijn? Als een mini-laptop waar je keurig mee omgaat na 2 jaar rijp voor de schroot is, dan heeft dat toch meer met techniek te maken dan met geluk lijkt me?

Overigens bedankt voor jullie snelle en deskundige reacties steeds :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook over de laptop zelf hoor...die is samengesteld uit tal van onderdelen, zowel mechanische als electronische componenten.

Voor elk van die onderdelen is een soort van individuele gebruiksduur gekend, maar losstaande daarvan kan een onderdeel langer meegaan of voortijdig sneuvelen.

Hierover zouden we inderdaad nog aardig wat boompjes kunnen opzetten...maar, om eventjes terug tot de kern van je topic te komen : de oorzaken van de problematiek zijn gekend en de oplossing werd ook aangereikt.

Aan jou dus de keuze wat je nu beslist : zo verder werken met het gekende risico, je netbook laten herstellen of over gaan tot de aanschaf van een nieuwe.

We hebben dus het moment bereikt waarop dit topic kan afgesloten worden...dit kan je zelf door op de knop +Markeer als OPGELOST te klikken.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen… ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar u zei dat er eerder al werd gezegd dat er geen voorspelling mogelijk was, maar dat ging alleen over de hdd.

Ik drukte eerst nog niet op de opgelost-knop, want ik had gewoon nog wat vragen. Bedankt voor jullie hulp, opgelost is het natuurlijk niet echt, maar de pc start wel veel sneller op, en als er een nieuwe harde schijf in komt dan zal het vastloop probleem ook wel opgelost zijn. Ik heb nog wel 1 vraagje voordat ik het topic sluit: Als ik de mini-laptop net zo lang gebruik totdat de harde schijf niet meer werkt, en er komt dan pas een nieuwe schijf in, heeft dat dan invloed op mijn laptop, of maakt het niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de mini-laptop net zo lang gebruik totdat de harde schijf niet meer werkt, en er komt dan pas een nieuwe schijf in, heeft dat dan invloed op mijn laptop, of maakt het niet uit?

Dat is afhankelijk van het defect aan de HD.

Als je pc of laptop vastloopt of gewoon niet meer doorstart zal dit weinig negatieve gevolgen hebben dan dat je b.v spontane reboots krijgt.

Een HD kan door veel diverse factoren niet meer werken, data beschadiging op de platters, de schrijf/lees koppen, de spoel die zorgt voor de beweging van de arm waar de schrijf/leeskop op zit.

Ook de kleine printplaat waar de componenten opzit voor het aansturen van een HD zorgt wel eens voor heel uiteenlopende fouten en foutmeldingen.

Het punt is om dit in een vroeg stadium kunnen te herkennen, want het grootste ongemak is voor veel gebruikers dat ze vaak geen of geen recente back-up hebben en dan vaak belangrijke data kwijt zijn.

Dan kan vaak enkel nog een data recovery bedrijf je uit de nood helpen, en dat is geen goedkope aangelegenheid :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.